Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

ile oleju do skrzyni lac?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek golenia
Poziom 15



Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ROGOZNO

PostWysłany: Sob 12:02, 30 Gru 2006    Temat postu: ile oleju do skrzyni lac?

Tak jak w temacie:)
Nie wiecie ile na raz powinno sie lac oleju do skrzynki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
davidd90
Poziom 29



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 13:41, 30 Gru 2006    Temat postu:

Po lewej stronie silnika (na lewym deklu) masz taką plastikową śrubkę. Wykręcasz ją , następnie ustawiasz motor żeby równo stał i wlewasz olej. Jak przez tę dziurkę gdzie znajduje się plastikowa śrubka pojawi się olej to przestajesz lać i wszystkie otwory zakręcasz i gotowe ;d ;d ;d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtek golenia
Poziom 15



Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ROGOZNO

PostWysłany: Sob 13:52, 30 Gru 2006    Temat postu:

aha:) bo ktos gdzies kiedys mowil ze trzeba lac 0.5 litra... ale wolalem sie upewnic dzieki:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
davidd90
Poziom 29



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 14:03, 30 Gru 2006    Temat postu:

nie ma za co Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Felek_125
Poziom 18



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chełm

PostWysłany: Sob 19:46, 30 Gru 2006    Temat postu:


davidd90 napisał:
Po lewej stronie silnika (na lewym deklu) masz taką plastikową śrubkę.


Ja mam zwykłą (nie wiem z czego one są ze stali z innego jakiegos metalu.

(to nie spam tak tylko mowie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
davidd90
Poziom 29



Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 21:21, 30 Gru 2006    Temat postu:

To już obojętne z czego jest wykonana. JA mam akuratnie plasitkową. W ciebie jest z jakiegoś metalu a w innej wsce pewnie jest z miedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SWISTAK
Poziom 14



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 22:00, 20 Sty 2007    Temat postu:

A propo oleju. Z ilością nie mam problemu Grey_Light_Colorz_PDT_08 ale mam do Was pytanie : JAKI ???
Jaki olej jest waszym zdaniem najlepszy ?
Mixol za 6 zł czy inny za 35 zł / litr.
A do paliwa co lejecie ? Spotkałem się z różnymi opiniami na ten temat oraz konsekwencjami stosowania słabego oleju(mixol) i "markowego".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Sob 22:09, 20 Sty 2007    Temat postu:

ludize!!!!!!!! syf sie szerzy!! ta kontrolka od oleju ,to jest metalowa śrubka M6 ZAWSZE !!! A plastykowe-metalowa to jest wlew oleju ... Zreszta po co sie motać jak masz pusta skrzynkę to zalewasz 0,5 l oleju i nie zawracasz sobie dupy !! A kontrolka to jest do sprawdzania stanu ew. dolania oleju !! I co ty znow gadasz -Swistak- mixol do skrzyni ja nie moge boszzzzz.............. Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SWISTAK
Poziom 14



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 22:49, 20 Sty 2007    Temat postu:

Mundy luzik hehehe. A problem rzeczywiście mam : co lać ? i tu i tu. Załączam cytat mojego kolegi posiadacza dwutaktowca na temat oleju... To spowodowało że zacząłem się głeboko zastanawiać na olejami.... Tym bardziej że jestem szczęśliwym posiadaczem WSK od 3 miesięcy... Znaczy się świeżynka Smile)))

"Generalnie jest tak, gdybyś chciał jeździć i nie dymić to musisz przejść na współczesne produkty. To nie jest jednak proste. Gwałtowne przejście na olej półsyntetyczny czy syntetyczny może spowodować i najczęściej powoduje gwałtowne wypłukiwanie nagaru i w rezultacie zatarcie silnika. Jeśli silnik jest na tyle dobry, że nie musisz go remontować to polecam stopniowe przyzwyczajanie silnika do prawdziwych olejów.
Świst! Ja robiłem tak, pierwszego przyzwyczajanego dwusuwa zatarłem Po prostu zrobiłem nową mieszankę paliwowo olejową i cieszyłem się jakieś 50kmów. Następnego przyzwyczajałem powoli t.j. mieszałem olej Mixol z współczesnym olejem mineralnym 1:1 i dopiero ten mix olejów z paliwem 1:40 tak aby było to do pełna, jak wyjeździłem to i w następnej porcji już było mniej oleju Mixol a więcej Valvoline 2T w końcu nie miałem już Mixolu i jeździłem na samym Valvoline gdy już flaszka... oleju miała się ku końcowi kupiłem półsyntetyczny olej i tak samo przeszedłem na nowe smarowanie tylko już szybciej, na przestrzeni jednego baku paliwa. Na różnych olejach już jeździłem ale w/g mnie najlepszy jest olej Statoil 2T (ich produkt) bardzo dobry, silnik słyszalnie lepiej pracuje jakoś tak swobodniej, łatwiej a cena tego oleju jest bardzo atrakcyjna. Nie pamiętam czy to syntetyk czy semi ale dymienie jest naprawdę znikome. Tylko jak odpala na ssaniu i jak do oporu odkręcisz minetkę w normalnej jeździe nie zauważalne. Wojtala i TWS mogą poświadczyć jechali za mną (ja na CeZet) w Pałubinie i mówili, że dopiero czuć było dwusuwem jak dałem pełnego ognia. A CeZet na mineralnym Valvoline 2T 1:40 jeszcze jeździ. Docelowo Statoil 2T 1:50 (to bardzo precyzyjnie trzeba mieszać). "


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Nie 2:35, 21 Sty 2007    Temat postu:

Chciabym aby tu był luzik , ale jak jest jeden udzielajacy sie MOD i tyle syfu , to czasami łapy opadają ...

Szczerze to dobrt text z kadś kolego wyrwales , jak bys poszukal to ja na tym forum pisałem bardzo podobny Wink

DUzo jest w tym texscie prawdy , spekulacji -ja postaram sie troche uporzadkowac, mimo ze temat jest o oleju do skrzyni .... Kazdy z was powinien najpierw zoabczyc co proponował PRODUCENT . Mianowicie macie na forum informacje w dziale "o wsk" i info o niektorych modelach i jakie oleje i smary byly polecane . To juz jest jakis pkt zaczepienia. Bo jeśli do wsk zalecano mixol S ( a jeszcze wczesniej do mieszanki LUX-10 , S-17) , to taki olej musial spelanic wymagania stawiane przez producenta w tamtym okresie produkcji-a producent przeciez źle nie chcial Smile . No my żyjemy w czasach takich ,a nie innych ( niektorych krew zalewa jak patrzy na niektore dzisiejsze sprawy, ale to szczegół) i nawet kupienie mixolu ( choc ten powinnismu wszedzie jeszcze dostac lub Lux-u) moze byc klopotliwe, to jednak dzial tu nasza "opiekunczośc " wzgledem naszego pojadu... Wkoncu jest to jzu rzecz o ajkimś czczegolnym znaczeniu dla nas ( takie sa realia , to nie czasy ze wsk sie jeździlo na rynek po kartofle , czy tluklo do roboty z musu-teraz jeźdizmy z wyboru , dla pryzjemności) i dlatego chcemy jak najlepiej dla silnika . Rynek stawia nam dzuzy wybor olejow - i przez to klopot co by tu wybrac zeby bylo jak najlepiej. A wiec autor textu powyzej ma racje z enowoczesne oleje typu midland , Valvoline 2t rozpuszczaja nagar po starym oleju ( np mixolu) powodujac uszkodzenia,. Jednak polemizowal bym co do okreslania że silnik można przyzwyczaić do innego oleju. Otoż jak silnik uzytkujemy np na mixolu , ktory jest wystarczjacy do wsk ( 1:33) ,ale pozostawia troche jednak nagaru zostanie zastapiony np olejeem syntetycznym Valvoline , ktory zawiera duzo uszlachetniaczy pwodujacych rozpusczanie tego nagaru to odrazu nam z regóły spada moc( jeśli silnik nie jest oczywiscie nowy i ma moze nawet i nie duzy ale juz znaczacy przebieg) Bowiem ten nagar jakby nam uszczelnail silnik jeszcze , a teraz uwolniony rysuje głądź cylindra i rozszczelnia silnik ( można porowanć zasilanie silnika poloneza gazem i benzyna -te same efekty) .Dlatego po takie operacji zmiany oleju mozemy pozanc jak slaby mielismy juz silnik , bo jesli to zrobimy na w miare nowym to uszczerbek będzie ale nie tak znaczy , a w silniku np ktory ma juz polowe przebiegu do remontu ( powiedzmy) , skutek spadku mocy bedzie bardziej znaczny a anwet zatarcie , brzeki itp. A te przyzwyczajanie , to moze i mniejsze zło ,ale to samo z tym ze w wolniejszym stopniu bedzie zachodzilo. Jeśli CeZet mial jeszcze zdrowy silnik to bedzie jeżdizc dalej i duzego spadku nie odczujesz , ale za dobrze taka zmiana nam nigdy nie zrobi. Dlaczego? , juz mowie. PO1 drogi syntetyk i tak nie zmieni anm stanowczo smarowania w tak starym silniku jak wsk , cezet , czy nawet MZ, takie oleje sa do wysokobrotowych szlifierek krecacych sie z obrotami takimi jak masz w pilarkach spalinowych ( od 12-15 RpM) a w anszych soprzetach masz 5-8 RpM ehe. Ponadto po co CI te emisje spalin ze mneij dumi?? Do UE bedzies zjeżdzil na przeglady heh , zreszta zabytkow to nie dotyczy Wink . A dobrze rozrobiony nawet mixol niewiele dymi. PO 2 kupujac olej za 40-50 zł zamiast oleju tanigo ( w zupelnosci tez wystarczajcego) za 8-11 zł przeplacasz za nic. Zauwaz zywotnosci silnika to nie podnosi ( niezauwazalnie) , i policz sobie ta kase co przepalcasz , a jak bys ja zatrzymal to byś mial co sezon remont silnika gratis , a tak to jeżdzisz zechem na "dobrym " oleju hehe .
Dlatego ja jesli chcecie to doradze lepszy olej czyli oprocz mixoluS ( ktory tez z powodzeniam polecam) , np Orlen Semisyntetic 2T ( juz polsyntetyczny olej ) za ok 11-12 zł . TO i tak olej juz zbyt nowoczesny do wsk . JA na takim jeżdze i ejstem zadowolony. I jak juz zaczneicie uzywac jakiegos oleju to niezmienaijcie co opakowanie na inny , bo to bez celu,. Przyzwyczajcie sie lepiej zaufac jednemu olejowi i lepiej na tym wyjdziecie. Nie bedziecie zasyfiac silnika ,a i w kieszeni będzie wiecej . Pamietajcie ze wsk najlepiej czuje sie na polskim oleju,a nie na jakichs wynalazkach hehe

Teraz cos o oleju do skrzyni.. TU sie nic nie musi zmienaic na przestrzeni lat . Zalewamy Lux-10 i jazda. Jak chcemy lepiej to wymieniajmy ten olej czesto , to bedzie lapsze niz zalanie jakigoś "cuda" raz na 5 lat . Napewno zrobicie lepiej zalewajac LUX i zmienaijac go nie żadziej niz raz na sezon . A jesli luxa nie dostaniecie , to mowcie w sklepach olej to skrzyn starego typu razem ze sprzeglem MOKRYM ,. Bo jak kupicie samochodowke do samej skrzyni , to moze sprzegielko sie za bardzo slizgać nam potem. Przykladowy olej do skrzyni oprocz lux-a t Actevo 2T skrzynia -sprzęglo , niestety znacznie droższy od luxa , polecam TYLKO wtedy jak LUX-a nigdzie nie dostaniecie Wink

To tyle mojej krodkiej wypowiedzi , jak ktos doczyta do konca , myślę że nie będzie żałował Wink
Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mundy dnia Nie 15:43, 21 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SWISTAK
Poziom 14



Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 12:31, 21 Sty 2007    Temat postu:

Ja przeczytałem do końca Very Happy . I nie załuję ! Laughing
Obecnie mam totalną jasność co lać . Dziękuję za instruktarz choć początek , jak zauważyłem, lekko Ciebie zirytował.... hehehe. Weż proszę pod uwagę , że jestem początkującym dwutaktowcem . ale nie odpuszczę ! Moja WSK-a jako mój drugi motor - to spełnienie marzeń o posiadaniu klasyka.
Tekst , ktory załączyłem, pochodzi z forum [link widoczny dla zalogowanych] - gdzie wypowiada się kilku moich serdecznych kolegów Motocyklistów.
ps.
postaram się lepiej szukać informacji na wskforum - nie zawracając głowy ponawianiem wątków - a pytań mam bez liku Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lysy
Poziom 29



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 11:06, 24 Sty 2007    Temat postu:

a co do ilości oleju to kiedyś mierzyłem i wchodzi około 0,7 litra przy pustej skrzyni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Śro 16:42, 24 Sty 2007    Temat postu:

Tyle ( a dokładnie 0,75) to wchodzi do 175 a do 125 TYLKO 0,5 l!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lysy
Poziom 29



Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 16:53, 24 Sty 2007    Temat postu:

no to niewiem ja wlewałem do tej śróbki i było koło 0,75

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin