| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat | 
	
	
		| Autor | Wiadomość | 
	
		| rygal Poziom 1
 
 
 Dołączył: 21 Cze 2006
 Posty: 1
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 1:49, 21 Cze 2006    Temat postu: Problem z 2 biegiem |  |  
				| 
 |  
				| 2 bieg w mojej WSK  wskakuje tak cieżko że trzeba dużej siły by go wrzucić natomiast z 1 i 3 nie ma problemu. NIe wiem co jest . Proszę o pomoc. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   |  | 
       |  | 
    
	
		| Militarny Poziom 25
 
 
 Dołączył: 23 Maj 2006
 Posty: 252
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 3 razy
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 8:02, 21 Cze 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Masz za mało oleju w skrzyni biegów, lub poluzowałowało ci się mocowanie osi zmainy biegów w silniku. Problemem może być źle wyregulowane sprzęgło - ślizga się i ciągnie 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| kadzia90 Poziom 16
 
 
 Dołączył: 25 Maj 2006
 Posty: 97
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 8:03, 21 Cze 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| najlepiej by bylo gdybys rozebral silnik i wtedy zobaczysz  mozliwe ze to przez ktorys walek lub zebtki 2-biegu. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Wojtas182 Poziom 11
 
 
 Dołączył: 20 Maj 2006
 Posty: 59
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 Skąd: Z krainy deszczowców
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 19:47, 22 Cze 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Prawdopodobnie przyczyną wyskakiwania 2 biegu jest nadmierne zużycie krótkiego wałka w skrzyni <pomijam uszkodzenia trybów>. Wystarczy zeszlifować frezy na wałku po których  chodzi tryb od drugiego biegu  . U mnie po takim manewrze problem zniknął, a silnik w czasie jazdy na 2 chodził z lekkim szumem. Jeśli to wałęk to najlepiej kupić nowy:)
 
 A jeśli to nie to to w grę wchodzą jeszcze tullejki w karterach które mają zbytnii luzz..
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| daniello Poziom 9
 
 
 Dołączył: 17 Cze 2006
 Posty: 35
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 22:30, 23 Cze 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| USZKODZONY WODZIK,ODKRĘCONE 2 ŚRUBY OD PODSTAWY WODZIKA,USZKODZENIE WPÓSTÓW KÓŁ ZĘBATYCH. Chyba przydałby się remont skrzyni biegów.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Militarny Poziom 25
 
 
 Dołączył: 23 Maj 2006
 Posty: 252
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 3 razy
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 22:32, 23 Cze 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| W takim razie TEMAT ZAMKNIęTY 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| daniello Poziom 9
 
 
 Dołączył: 17 Cze 2006
 Posty: 35
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 22:50, 23 Cze 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Nalezy również sprawdzić stan luzów łożysk i tulejek na których chodzą wałki. Nie może tam być znacznych luzów!!!! ważny jest również stan karteru, czyli czy tulejki i łożyska siedzą ciasno w karterze czy tez latają. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| daniello Poziom 9
 
 
 Dołączył: 17 Cze 2006
 Posty: 35
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 22:55, 23 Cze 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| a i jeszcze jedna sprawa to motylek zmieniający biegi ten bolec który wchodzi w jeden z trybów na wałku zdawczym musi się ciezko obracać do połowy każdej strony. W naprawie pomoże zaklepanie. Ząbki na zmieniaczu powinny być mocne. Kulka musi być dobrej średnicy, a sprężynka dośc silna. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| daniello Poziom 9
 
 
 Dołączył: 17 Cze 2006
 Posty: 35
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 22:56, 23 Cze 2006    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| i to chyba wszystko. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Endriu Poziom 21
 
 
 Dołączył: 19 Gru 2006
 Posty: 177
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 6 razy
 Ostrzeżeń: 0/2
 Skąd: Biłgoraj
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 22:29, 12 Gru 2007    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| A tak apropo 2 biegu to u mnie w wsk jak włączę 2 bieg to zaczyna coś jakby przskakiwać, tłuc w skrzyni i po dodaniu gazu wyskakuje. Dodam, że wszystkie tryby są ok, a łożyska są nowe 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez Endriu dnia Śro 22:30, 12 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Radvarin Poziom 34
 
 
 Dołączył: 21 Cze 2006
 Posty: 438
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 4 razy
 Ostrzeżeń: 0/2
 Skąd: Chwaszczyno | Gdańsk
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 15:34, 13 Gru 2007    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| chyba jednak wszystkie tryby u ciebie nie są w idealnym stanie.... lub masz niedokręcony automat zmiany biegów.... 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Endriu Poziom 21
 
 
 Dołączył: 19 Gru 2006
 Posty: 177
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 6 razy
 Ostrzeżeń: 0/2
 Skąd: Biłgoraj
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 16:34, 13 Gru 2007    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| właśnie o to chodzi że nie!! wszystkie tryby wymieniłem, a automat jest przyjręcony mocno. Aha a jak włącze 2 bieg i bardzo powoli dodaje gazu to nie wyskakuje tylko takjakby przeskakiwało:/ ale wtefy to żadna jazda jedynie z górki;p 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Radvarin Poziom 34
 
 
 Dołączył: 21 Cze 2006
 Posty: 438
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 4 razy
 Ostrzeżeń: 0/2
 Skąd: Chwaszczyno | Gdańsk
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 16:38, 13 Gru 2007    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| jak nie tryby, to wałki masz zużyte, "cudów" nie ma, jak wszystko nowe to musi działać, chyba, że źle złożyłeś, nie wsadziłeś jakiś podkładek, albo wałki ruszają się w tulejkach z brązu, w karterach.... 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Endriu Poziom 21
 
 
 Dołączył: 19 Gru 2006
 Posty: 177
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 6 razy
 Ostrzeżeń: 0/2
 Skąd: Biłgoraj
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 17:24, 13 Gru 2007    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Ok to będę musiał jeszcze raz ją rozłożyć i zobaczyć co i jak;p thx 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| mak91 Poziom 8
 
 
 Dołączył: 08 Wrz 2007
 Posty: 26
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 Skąd: Jaworzno
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 13:44, 16 Sty 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| ja też miałem taki problem to wymieniłem tą tulejke mosiężną co jest w karterze i tulejke co jest w koszu sprzegłowym i zmieniłem aparat do biegów. Od tego czasu zrobiłem sporo kilosów i biegi chodzą bez problemu nic nie wyskakuje 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Mateusz WSK Poziom 72
 
 
 Dołączył: 23 Gru 2007
 Posty: 1034
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 5 razy
 Ostrzeżeń: 0/2
 Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 14:10, 16 Sty 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| u mnie 3 wyskakiwała od samego początku, nawet pod remoncie silnika automat został "podremontowany" bo miał luzy, ale i tam wyskakiwało, dopiero po jakimś czasie ostatnio przestała 3 wyskakiwać  .według mnie najczęstszą przyczyną wyskakujących biegów jest uszkodzony wodzik, albo ten cały autmat od biegów   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Xabingo Poziom 18
 
 
 Dołączył: 10 Cze 2007
 Posty: 134
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 21:34, 07 Mar 2008    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Miałem taki sam problem z drugim biegiem i okazało się, że jedna tulejka miała luzy i kręciła się w karterze, natomiast 1 i 3 chodziło ok. Dotoczyłem nowe tulejki z brązu samo smarnego (rzemiosła nigdy nie kupię bo problem pozostanie i do tego nie są robione z brązu).
 Złożyłem silnik na nowych tulejkach i bieg nie wyskakiwał z tego co pamiętam - dawno to było. Lecz jeszcze skrzynia nie chodziła tak jak trzeba, bo ten drugi bieg wchodził jakoś dziwnie i ciężko (ale nie wyskakiwał). Do tego jak się jechało to tylko na 2 biegu skrzynia była głośna. Więc wymieniłem wałek pośredni, tryb 2 biegu (ten przesuwny co jest po środku wałka pośredniego i zazębia się z trybem z35 pierwszego biegu) do tego wymieniłem też 1 tryb biegu, łożysko wałka zdawczego i głównego, wszystko musi być ze sobą współosiowo, nie na skos, bo skrzynia nie będzie wtedy chodziła tak jak trzeba.
 Tulejki biegów i łożysko nie mogą sie ruchać w żadną stronę w swoich gniazdach.
 Jak by co to polecam je wkleić na kleju Poxipol - strasznie mocny, jak wkręciłem szpilkę cylindra na tym kleju to gdy chciałem ją wykręcić to się ukręciła (chodzi o rzemieślniczą szpilkę, bo oryginału za cholerę się nie ukręci)
   
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez Xabingo dnia Pią 21:37, 07 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  |