Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Cokolwiek do Panoni, najlepiej całą (-:

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Kosz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiT
Poziom 24



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot / Pałubin

PostWysłany: Nie 0:49, 18 Lut 2007    Temat postu: Cokolwiek do Panoni, najlepiej całą (-:

Posiadam kompletny i sprawny silnik motocykla Panonia 250ccm. Niestety nie wiem co stało się z jego resztą. Silnik kupiłem od właściciela jednej stodoły, oczywiście przeszukałem dokładnie całość lecz nie znalazłem szczątków ani choćby śladów reszty motocykla, tak jakby ten silnik był tam po prostu tylko przechowywany. Silnik jest w dobrym stanie, wygląda właściwie jak nowy, żadnych wycieków, wał kręci się, komprecha jest. Myślę, że jakby go wstawić w ramę, zalać świeżutkim oleum to odpali.
Co ja Wam tu pierdziele...
Po prostu zapragnąłem mieć całą Panonię, tak jak kiedyś... To świetna maszyna była i dobrze ją wspominam, ale do rzeczy! Może ktoś z Was ma jakąś ruinę do uratowania? Części jakieś, ramę, papiery? No cokolwiek...
Jakbyście coś słyszeli w temacie to proszę o kontakt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MICHAŁ90
Poziom 60



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Z FABRYKI

PostWysłany: Nie 2:09, 18 Lut 2007    Temat postu:

Widze, że aż tak daleko nie mieszkasz ode mnie...
W Malborku gdzieś ktoś miał Pannonie (podobno sprawną i zarejestrowaną-to tak usłuszałem) ... kumpel tylko wspomniał "podobno chleje jak smok";P

Jeśli coś takiego cie interesi to pisz mogę się potrudzić o odszukanie kolesia... Smile

(?????)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiT
Poziom 24



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot / Pałubin

PostWysłany: Nie 12:55, 18 Lut 2007    Temat postu:

Ok! Dzięki za info! Smile napisałem do Ciebie PW.

Co do spalania w Panonii to w mojej byłej, był dość zaawansowany technicznie gaźnik, miał aż pięć miejsc regulacji:
1. Poziom paliwa w komorze pływakowej
2. wydatek mieszanki paliwowo powietrznej zależnie od uchylenia przepustnicy tzw. Iglica
3. śruba regulująca podparcie przepustnicy (wolne obroty)
4. śruba regulująca ilość powietrza w mieszance paliwowo powietrznej tzw. emulsji
5. śruba regulująca stały wydatek emulsji paliwowo powietrznej względem powietrza głównego przelotu.
Także sam rozumiesz, że trochę trzeba "umić" to ustawić.
Moją dawną Panonię kupiłem też jako "smoka" co "spali tyle ile mu wlejesz" (-; Ale podszedłem do sprawy profesjonalnie i kupiłem książkę "Naprawy bieżące i warsztatowe motocykl Panonia 250" którą to mam do dzisiaj. Po przestudiowaniu odpowiedniego materiału odkryłem, że prawie wszystko jest w jej gaźniku ustawione od czapy, po prostu ktoś kręcił i nie mając pojęcia czym i chyba liczył, że przypadkiem trafi na dobrą pozycję danej śruby. Po regulacjach spalała normalnie, zapalała od kopa, z półobrotu... wału oczywiście Very Happy i jechała fajnie. (-:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaRjÓsZ
Poziom 67



Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jodłowa

PostWysłany: Nie 13:17, 18 Lut 2007    Temat postu:

a ile tak ona spala po PRAWIDOWYCH regulacjach??
sprzedałbys ten silniczek??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiT
Poziom 24



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot / Pałubin

PostWysłany: Nie 13:49, 18 Lut 2007    Temat postu:

Najmniej jak mi się udało to 4,2-4,3L ale to moje początki na "dorosłym" motocyklu były więc bardzo spokojna jazda.
Przeciętnie, normalna jazda 4,5L do 5L/100km Bez "szaleństw", 80/85km/h
90/100km/h lub z pasażerką obowiązkowo 5 do 5,5L/h
Jedno i drugie 6L i ciut powyżej
Starałem się jednak tak nie jeżdzić co by maszynki nie męczyć no bo to w końcu tylko 250-tka... Oraz mojej pasażerki nie przestraszyć Wink ani krzywdy nie zrobić Cool

Czy go sprzedam? Hmm Jak nic nie uda mi się z nim zrobić to pewnie tak.
Na razie jednak jestem pełen optymizmu i ochoty do ratowania jakiejś biednej, skatowanej sztuki.
Mam sentyment do tego motocykla.
Jednak nie jestem "psem ogrodnika" jak mi się nie powiedzie to puszczę go dalej (w dobre ręce) może ktoś inny będzie miał więcej szczescia.
Tymczasem nie jest na sprzedaż.
Weź pod uwagę także fakt, że nie mam do niego żadnego kwitu a numery są nabite. Kradziony nie jest na 100% Były właściciel twierdzi, że u nich w rodzinie było kilka "motórów" w tym dwie Panonie i w miarę jak się starzały to jedna jeździła kosztem drugiej, taki kanibalizm. Potem wszystkie te "motóry" posprzedawali (w całości i na części) a ten silnik jakoś się "ukrył" i ostał do dzisiaj...
Człowiek ten jest rzetelny, godny zaufania, znam go dobrze i ufam mu.
p.s.
Przed regulacją nie wiem ile paliła ale z wielką trudnością zapalała, kopciła na czarno, nie chciała wchodzić na obroty, nie chciała jechać (Vmax=60), Świeca była non-stop czarna i mokra a paliwo z baku znikało "w oczach". Jadąc nią do domu przejechałem kilkanaście km-ów i zniknęła prawie 1/3 paliwa z baku. Grey_Light_Colorz_PDT_13


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaRjÓsZ
Poziom 67



Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 954
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jodłowa

PostWysłany: Nie 14:18, 18 Lut 2007    Temat postu:

jaki jest v-max panonni?
bo cos mało informacji o tym motorku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiT
Poziom 24



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot / Pałubin

PostWysłany: Nie 14:22, 18 Lut 2007    Temat postu:

Zależy jakiej wersji, przeciętnie 110km/h (to dużo jak na tamte czasy!)
W serwisówce podają 118km/h
Ja nie byłem zainteresowany biciem rekordów prędkości ale powiem tak 90 było na zegarze migusiem, 100 osiągała dość lekko, potem trzeba było ją chwilę "bujać".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MICHAŁ90
Poziom 60



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Z FABRYKI

PostWysłany: Wto 2:10, 20 Lut 2007    Temat postu:

looo.. co do spalania to nie najgorzej... ja jak mówiąc prosto "szalałem" na MZ trophy to koledzy w wsk spalali niecałe 2... góra...3 litry a ja 6litrów i dobrze ze woziłem ze sobą troszke "na dojechanie do domu"... ale to bylo ganianie typu prosta-max... zakręt-hamowanie i tak cały dzień więc musiał też spalane miećRazzRazz

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PiT
Poziom 24



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot / Pałubin

PostWysłany: Wto 10:12, 20 Lut 2007    Temat postu:

No wiesz każdy silnik jak jest ostro ciśnięty to lubi chlapnąć.
Np nasz skuterek 50-tka razu jednego, ostro ciśnięty, chlapnął 4L/100!! Szok!

No i im mniejszy silnik tym proporcjonalnie więcej pali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Kosz Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin