Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

2-suwowy diesel

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Konstrukcje własne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
joga
Poziom 9



Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Czw 17:25, 18 Mar 2010    Temat postu: 2-suwowy diesel

Witam mam pytanie czy mógłby ktoś wyjaśnić mi pracę silnika 2-suwowego wysokoprężnego z przepłukiwaniem zwrotnym?? Nie rozumiem co decyduje o momencie zapłonu mieszanki skoro ropa jest juz wymieszana z powietrzem w w całym suwie sprężania (a nie dopiero wtryskiwana bezpośrednio przed praca jak w nowoczesnych 4t) to skąd wiadomo że zapłon nie nastąpi na przykład w połowie drogi tłoka do góry w suwie sprężania i nie posypie się caly silnik?? Proszę o pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemeks88888
Poziom 7



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CT

PostWysłany: Czw 21:59, 18 Mar 2010    Temat postu:

Powietrze lub mieszanka wprowadzane są do cylindra częściowo sprężone, gdy tłok znajduje się w dolnym martwym położeniu. Gdy tłok przesuwa się do góry, następuje dodatkowe sprężenie. Wstępne sprężenie najczęściej następuje w misce korbowej lub - w nowszych konstrukcjach - za pomocą sprężarki albo turbiny. :]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joga
Poziom 9



Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Czw 23:38, 18 Mar 2010    Temat postu:

No ok tylko skąd pewność że mieszanka wybuchnie wtedy kiedy powinna, nie za wcześnie nie za późno tylko wtedy kiedy ma. W 4 taktach nie ma problemu bo wtryskiwacz wtryskuje ropę tuż przed suwem pracy a w 2 suwie ropa juz jest razem z powietrzem ze skrzyni korbowej i teoretycznie może "walnać" za szybko, bo nie jest powiedziane że temperaturę zapłonu osiagnie dopiero, gdy tłok skończy sów sprężania. Co jeżeli tłok będzie na przykład dopiero w połowie suwu sprężania a roba juz osiagnie temperaturę zapłonu??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 0:27, 19 Mar 2010    Temat postu:

Temperatura jest zależna od cisnienia. WIec mysle ze , tu o to bedzie chodzic. Tak dobrali ciśn , zeby to sie ostatecznie dopręzylo i wywaliło w odpowiednim momencie. ALe wg mnie to kiepskie rozw , wezmy zime , albo upalny dzien. Mikrokomputer musiał by ostro sterowac cisnieniem, w rzie awari tego byla by awaria ze zeniszczeniem silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joga
Poziom 9



Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pią 9:19, 19 Mar 2010    Temat postu:

No właśnie, tak jak mówisz. W różnej temperaturze silnika zapłon by róźnie następował ;/, a to raczej niedopuszczalne. Czyli chyba jedyną sensowną opcją zostaje wtryskiwacz. Tylko skąd wytrzasnąć taki odpowiedni do 50ccm Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 22:05, 19 Mar 2010    Temat postu:

Pokopać po necie , moze nawet allegro. Przecież sa piećdzesiatki w 4t.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
soldyy
Moderator na urlopie



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garbów

PostWysłany: Sob 20:10, 20 Mar 2010    Temat postu:

To się uśmiałem Very Happy Ludkowie moi, przecież dwusów nie oznacza, że mieszanka będzie podawana już wymieszana, ani że zapłonem nic nie steruje Very Happy Pooglądajcie modele takich silników, powszechnie z resztą stosowanych w sprzęcie wojskowym/morskim. Tam są normalne głowice zaworowe, jedynie cały cykl pracy jest skrócony do jednego obrotu wału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemeks88888
Poziom 7



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CT

PostWysłany: Nie 18:23, 21 Mar 2010    Temat postu:

tak zawory były ale w dużych silnikach np w lokomotywach czy też łodziach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
darth_maul_93
Poziom 8



Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 21:30, 15 Kwi 2010    Temat postu:

W silnikach dwusówowych wysokoprężnych też są zawory i wtryski, tyle tylko że na cykl pracy przypada dwa suwy, a nie cztery.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Konstrukcje własne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin