Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toldiks
Poziom 3
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 12:25, 26 Sty 2008 Temat postu: ślizgające sprzęgło na 2 |
|
|
Mam tylko jedno zapytanie do was: czemu mi się slizga sprzęgło tylko i wyłącznie na 2 biegu. Na 1 i 3 wszystko elegancko chodzi. Jeśli nawet całkiem popuszcze sprzęglo tak żę ciągnie na 1 i3 to na 2 dalej się ślizga Ja już nie mam pojęcia o co biega. Wszystko niby już ustawiłem a problem dalej istnieje. Będe bardzo wdzięczny za jakąś rade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Sob 18:55, 26 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Jak , tak mówisz, to pewnie skrzynia szwankuje na drugim biegu..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
toldiks
Poziom 3
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 14:06, 27 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
no ale jak by skrzynia szwankowała to albo wogule by nie było 2 biegu albo by wyskakiwał albo by koła zębate zgrzytały, przynajmniej tak myśle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 0:24, 28 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Mze byc tak ze masz juz wyrobiony ze nie czujesz zgrzytow a myslisz ze to sprzegło... Bo nie wyobrazam sobie zeby sprzego chodizlo dobrze na 1 i 3 a akurat na 2 nie:) ALbo cos tu nie gra i na pozostałych tez ciagnie ale nie zauwazasz tego czy jak... Bo skoro sprzeglo dobre to tylko w skrzyni szukac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Radvarin
Poziom 34
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chwaszczyno | Gdańsk
|
Wysłany: Pon 17:29, 28 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
hehe, jest sposób aby sprawdzić czy sprzęgło się ślizga,: a mianowicie stań wską przed jakimś murem, zaprzyj się przednim kołem o niego, wrzuć jedynkę daj gazu jakbyś chciał ruszyć i puszczaj sprzęgło..... a teraz wnioski: jeżeli silnik przymuli, a tylne koło nie będzie się kręcić, w ogóle ani razu sie nie zakręci, to sprzęgło się ślizga, a gdy koło będzie się kręcić i silnik będzie rwał ostro kapcia, bądź od razu zgaśnie, lecz bez poślizgu( momentalnie), to sprzęgło ok... 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grandes
Poziom 10
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 18:11, 28 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Dobrze kolega Radvarin napisal ;], ale pozwole sobie wprowadzic male sprostowanie ;] / takia akcje przeprowadza sie zwykle na ostatnim biegu, poniewaz na pierwszym biegu kolo moze sie slizgac i sprzeglo rowniez ;], lecz gdy mamy ostatni bieg to poslizg na tylnim kole jest maloprawdopodobny i sa dwa wyjscia:
silnik rwie - sprzeglo sie slizga
silnik natychmiast gasnie- sprzeglo jest ok
czesto stosowany myk w samochodach:D
pozdrawiam kolege
do posta ponizej:
moc silnika nie zalezy od zalaczonego biegu:D uwazaj zebys lancucha nie urwal na jedynce:D
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grandes dnia Pon 18:50, 28 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Radvarin
Poziom 34
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 438
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chwaszczyno | Gdańsk
|
Wysłany: Pon 18:30, 28 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem wsk na 3 biegu zaraz zgaśnie, za mało mocy, nie wyczujemy poślizgu, po prostu zaraz zgaśnie, co nie będzie jeszcze świadczyło o stanie sprzęgła... ciężko jest normalnie ruszyć na 3, a gdy zablokujemy przód to już kompletna klapa będzie... ja próbowałem na jedynce i się sprawdziło.....ale "test" zrobiłem nie na nowych tarczach tylko już na trochę dotartych (przejechałem na nich 400 km)... nowe tarcze zawsze sie ślizgają na początku.... jeżeli na jedynce koło będzie się kręcić, ale równomiernie to sprzęgło działa dobrze, nie może być czegoś takiego, że raz trochę szybciej , a raz wolniej, jak się juź zakręci to cały czas tak samo powinno być, oczywiście przy tych samych obrotach silnika....... to trzeba wyczuć...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Radvarin dnia Pon 18:35, 28 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Czw 1:37, 31 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Grandes , sposob opisany przez Radvarina , przeprowadzamy na pierwszym biegu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grandes
Poziom 10
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 12:37, 31 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
no nie przeginacie
Nie , nie porzeginamy
MOD
zobaczycie zgnite wahacze sie zredukuja i lancuchy pozrywaja
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grandes dnia Pią 0:33, 01 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
toldiks
Poziom 3
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 0:18, 01 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem taką próbe jak radziliście czyli doparłem motor do ściany gaz w spud i puszczam sprzęgło najpierw powoli a puźniej szybko puściłem sprzęgło i wyniki są natępujące:
- na 1 silnik gaśnie
- na 2 silnik gaśnie
- na 3 silnik gaśnie
No ale jak jade to na jedynce jest wszystko spoko ale gdy wrzucam dwójke to na początku nie ślizga ale gdy silnik osiągnie 1/3 obrotów i rosną to sprzęgło momętalnie zaczyna się ślizgać i już nie przyśpiesza tylko sprzęgło się ślizga no to wrzucam 3 bieg i sprzęgło przestaje się ślizgać a silnik od razu przymua bo nie moge nabrać właśnie prędkości na na 2. Tryby w skrzyni moim zdaniem nie mogą byś zużyte bo na jesięn silnik był rozbierany i w skrzyni wszystko było spoko. Sprężyny w koszu też są nowe bo mi zabespieczenie przed ziną spadło z kosza i je pokrzywiło to kupilem nówki. Tak już się zastanawiam czy nie wymienić tarcz sprzęgłowych. może to właśnie w nich tkwi przyczyna tych dziwnych obiawóm. Ale z drógiej strony jak by były skończone tarcze to na wszystkich biegach by to przeklęte sprzęgło się ślizgało. Ja już na prawde nie mam pojęcia o co chodzi a troche na tym się znam. Niech mi ktoś coś poradzi Błagam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 0:43, 01 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
w sumie to najbardziej powinno sie slizgac na 3 -wtedymasz najwieksze obciazenie na kole ..Napewno na 3 muli ci z braku obrotow a nie przez sprzegło ( na spalonym łapie obroty a predkosci nie).. ehh sam jeszcze jutor pomysle nad tym ale naprawde dziwne..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
toldiks
Poziom 3
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 0:52, 01 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
na pewno na 3 go muli z braku obrotów bo na tej nieszczęsnej 2 nie ma jak nabrać prędkości. normalnie wyglada to tak jak byś z jedynki od razu wrzucił trujke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grandes
Poziom 10
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 11:31, 01 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
ciezko znalezc gorke i wrzucic wsce z tej gorki trojke? jak na trojce nie bedzie sie slizgalo sprzeglo, to pewnie brak zebow na trybach od drugiego biegu ;]
napisal toldiks
na pewno na 3 go muli z braku obrotów bo na tej nieszczęsnej 2 nie ma jak nabrać prędkości. normalnie wyglada to tak jak byś z jedynki od razu wrzucił trujke
z tego wywnioskowalem ze nie wykorzystales pelnego zakresu obrotow na 3 bo nie mozesz wejsc na obroty?
to jak tu stwierdzic czy sie slizga na 3?
ta WSKa to fenomen
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grandes dnia Pią 17:31, 01 Lut 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
toldiks
Poziom 3
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 16:28, 01 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
chyba pod gorke a nie z gorki Grades:) a poza tym przecież już napisalem że na trujce sie nie ślizga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 17:54, 01 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
hehehe rozpedzamy sie z górki
Kolego todkis , my cie tak pytamy , bo wcale nie jest prosto powiedziec ot tak co ci jest. (znaczy twojej wsk ) . No niby piszesz , że na 3 nie slizga (wg nas nielogiczne aby to byla wina sprzegla wtedy) ale my znow podejzewamy ze źkle to sprawdzasz i moze jednak na 3 też slizga .... bylo by to lepsze do naprawienia niz w przypadku gdzy wini drugi bieg w skrzyni( zakaldajac ze tylko 2 slizga nalezy wziac za winowajce skrzynie a nie sprzeglo). Wiięc albo albo... Albo sprawdzisz na 100% sprzeglo albo dalej nie bedziesz wiedzial czy to czy skrzynia .
Jendak ja w tej chwili juz stawiam na skrzynie , poniewaz
Cytat: | Zrobiłem taką próbe jak radziliście czyli doparłem motor do ściany gaz w spud i puszczam sprzęgło najpierw powoli a puźniej szybko puściłem sprzęgło i wyniki są natępujące:
- na 1 silnik gaśnie
- na 2 silnik gaśnie |
Z tego by wynikalo ze sprzegło trzyma okey...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mundy dnia Pią 17:56, 01 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
toldiks
Poziom 3
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 16:22, 13 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
znalazłem chłopaki chwile czsu i wymieniłem tarcze sprzęgłowe. To one były jedynym problemem. teraz chodzi iligancko:) pozdrawiam i dzięki za zainteresowaniem się moim problemem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mundy
Super Moderator
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 19:43, 13 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
No to ciesze sie Problem rozw a cale te zamotanie nastapilo przez niedoinformowanie nas nawet wprowadzenie na zly trop hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |