| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat | 
	
	
		| Autor | Wiadomość | 
	
		| pampuch1 Poziom 9
 
 
 Dołączył: 02 Cze 2007
 Posty: 37
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 14:33, 10 Cze 2007    Temat postu: Znaleziona przyczyna braku biegow:) |  |  
				| 
 |  
				| Witajcie. Po moich postach widac ze mialem problem ze skrzynia biegow a mianowicie o 1 i 2 biegu 3 byl. A tu widac ze kolo posrednie i walek zdawczy sie walną. Tylko mam pytanie czemu tak sie uszczerbaly te tryba a nie cale??? Dodaje fotki: 
 A i jescze jedno czy musze juz wymienic kolo posrednie czy moge jescze zalozyc te???
 
 [link widoczny dla zalogowanych]
 
 
 [link widoczny dla zalogowanych]
 
 
 [link widoczny dla zalogowanych]
 
 
 
 poprawione linki
 moderator
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   |  | 
       |  | 
    
	
		| arek Poziom 7
 
 
 Dołączył: 10 Cze 2007
 Posty: 22
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 1/2
 Skąd: no
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 17:40, 19 Cze 2007    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| masz wyrobione tulejki i aparat ... 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| mundy Super Moderator
 
 
 Dołączył: 13 Gru 2005
 Posty: 4568
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 39 razy
 Ostrzeżeń: 0/2
 Skąd: Ostrów Mazowiecka
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 18:02, 19 Cze 2007    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Oba kola musisz zmienić !( jak zmienisz tylko jedno , to po malym przebiegu to samo będzie) 
 A padły dlatego ze moglo cos wpśc do skrzyni, wyrobienie tulejek ma też znaczenie. Ale typował bym odwrotnie założenie kola pośredniego i "katowanie" skrzyni .
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| pampuch1 Poziom 9
 
 
 Dołączył: 02 Cze 2007
 Posty: 37
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 18:40, 19 Cze 2007    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Wlasnie gosc od ktorego kupilem ten silnik zalozyl odwrotnie kolo posrednie i widocznie tego byla wina 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Suchy-S Poziom 3
 
 
 Dołączył: 01 Lip 2007
 Posty: 5
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 17:07, 01 Lip 2007    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| U mnie było tak samo dlatego wysypało pół trybów bo zębatka od 1 biegu była założona odwrotnie, musi być wypustką do tulejki. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| Kriss Poziom 1
 
 
 Dołączył: 06 Lip 2007
 Posty: 1
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/2
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 16:54, 06 Lip 2007    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Witam, Ja dostałem do naprawy silnik z podobną sytuacją, ale jeszcze wyłupało się gniazdo tulei wałka pośredniego(od strony zębatki), wszystko spowodowane było tym, że gość nie zadbał o obsługę codzienną motocykla i nie raczył sprawdzić czy jest olej w skrzynce. Przez brak oleju zatarł się wałek w tulei, obróciło tleje i wyrobiło gniazdo (na stożek), po czym zaczęło ciąć zęby na kołach, ale gość jeździł nadal, w końcu wdarło kawałek zęba w tryba i rozłupało gniazdo
  . No nic, przyjąłem silnik do naprawy... zregenerowałem karter rozwiercając go, nadkładając masę plastyczną na miejsce wyszczerbianych elementów gniazda i dotaczając na tokarce specjalną tuleje z kołnierzem ( tuleja dłuższa i grubsza niż oryginalna z kołnierzem opierającym sie dopiero u podstawy gniazda karteru). I tu pojawił się kolejny problem... była to skrzynka WFM więc wałek zdawczy jak i kolo na wałku głównym posiadało 5 zębów haczących (WSK ma 3 co widać na fotce autora posta), dokupiłem wałek zdawczy (nowy 3 zęby) koło wałka pośredniego oraz koło wałka głównego, okazało się, że wałek główny WFM ma mniejszą średnice w miejscu w którym obraca się wałek zdawczy... no więc wybiłem oryginalną tuleje z wałka zdawczego, znów uruchomiłem tokarkę i dotoczyłem nad wymiarową tuleję. W końcu złożyłem ten cholerny silnik ;] Więc pouczam was !!! sprawdzajcie często olej w skrzynce, a jeżeli pracuje ona nieprawidłowo to sprawdźcie to, aby nie było niepotrzebnych niespodzianek i wydatków...
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  |