Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Znaleziona przyczyna braku biegow:)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pampuch1
Poziom 9



Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 14:33, 10 Cze 2007    Temat postu: Znaleziona przyczyna braku biegow:)

Witajcie. Po moich postach widac ze mialem problem ze skrzynia biegow a mianowicie o 1 i 2 biegu 3 byl. A tu widac ze kolo posrednie i walek zdawczy sie walną. Tylko mam pytanie czemu tak sie uszczerbaly te tryba a nie cale??? Dodaje fotki:

A i jescze jedno czy musze juz wymienic kolo posrednie czy moge jescze zalozyc te???

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]



poprawione linki
moderator


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arek
Poziom 7



Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: no

PostWysłany: Wto 17:40, 19 Cze 2007    Temat postu:

masz wyrobione tulejki i aparat ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Wto 18:02, 19 Cze 2007    Temat postu:

Oba kola musisz zmienić !( jak zmienisz tylko jedno , to po malym przebiegu to samo będzie)

A padły dlatego ze moglo cos wpśc do skrzyni, wyrobienie tulejek ma też znaczenie. Ale typował bym odwrotnie założenie kola pośredniego i "katowanie" skrzyni .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pampuch1
Poziom 9



Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 18:40, 19 Cze 2007    Temat postu:

Wlasnie gosc od ktorego kupilem ten silnik zalozyl odwrotnie kolo posrednie i widocznie tego byla wina

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy-S
Poziom 3



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 17:07, 01 Lip 2007    Temat postu:

U mnie było tak samo dlatego wysypało pół trybów bo zębatka od 1 biegu była założona odwrotnie, musi być wypustką do tulejki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kriss
Poziom 1



Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 16:54, 06 Lip 2007    Temat postu:

Witam,
Ja dostałem do naprawy silnik z podobną sytuacją, ale jeszcze wyłupało się gniazdo tulei wałka pośredniego(od strony zębatki), wszystko spowodowane było tym, że gość nie zadbał o obsługę codzienną motocykla i nie raczył sprawdzić czy jest olej w skrzynce. Przez brak oleju zatarł się wałek w tulei, obróciło tleje i wyrobiło gniazdo (na stożek), po czym zaczęło ciąć zęby na kołach, ale gość jeździł nadal, w końcu wdarło kawałek zęba w tryba i rozłupało gniazdo Sad . No nic, przyjąłem silnik do naprawy... zregenerowałem karter rozwiercając go, nadkładając masę plastyczną na miejsce wyszczerbianych elementów gniazda i dotaczając na tokarce specjalną tuleje z kołnierzem ( tuleja dłuższa i grubsza niż oryginalna z kołnierzem opierającym sie dopiero u podstawy gniazda karteru). I tu pojawił się kolejny problem... była to skrzynka WFM więc wałek zdawczy jak i kolo na wałku głównym posiadało 5 zębów haczących (WSK ma 3 co widać na fotce autora posta), dokupiłem wałek zdawczy (nowy 3 zęby) koło wałka pośredniego oraz koło wałka głównego, okazało się, że wałek główny WFM ma mniejszą średnice w miejscu w którym obraca się wałek zdawczy... no więc wybiłem oryginalną tuleje z wałka zdawczego, znów uruchomiłem tokarkę i dotoczyłem nad wymiarową tuleję. W końcu złożyłem ten cholerny silnik ;]
Więc pouczam was !!! sprawdzajcie często olej w skrzynce, a jeżeli pracuje ona nieprawidłowo to sprawdźcie to, aby nie było niepotrzebnych niespodzianek i wydatków...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin