Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Wyskakuje 1 i 3 bieg

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil433
Poziom 2



Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Złota

PostWysłany: Pią 19:43, 03 Maj 2013    Temat postu: Wyskakuje 1 i 3 bieg

Witam.
Mianowicie mam trójkołowca zrobionego na ramie wfm z silnikiem wsk 125 i wybija mi pierwszy i trzeci bieg. Silnik rozbierałem wszystko jest idealne no kilka rzeczy brakowało takiej jak podkładki dystansowej wiec ją założyłem i dalej wybijało i nie wiem o co chodzi co może być tego przyczyną i chciał bym was się zapytać bo ja przypuszczam na sprężynę, która wypycha tego śruta do blokowania wybieraka czy jeżeli ona jest słaba to może wybijać biegi a jeżeli nie przez to co by to było innego.
Proszę o w miarę celne uwagi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
philzaw
Poziom 72



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warkały k. Olsztyna

PostWysłany: Pią 20:57, 03 Maj 2013    Temat postu:

Po pierwsze pójdziesz do piekła za takie chamskie przeróbki ramy WFM w trójkołowca, a po drugie to może być luz na wodziku zmieniacza, miałem dokładnie ten sam problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil433
Poziom 2



Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Złota

PostWysłany: Pią 21:33, 03 Maj 2013    Temat postu:

Nie pójdę do piekła bo to nie ja przerabiałem rame a z tym wodzikiem to sprawdze i dam odpowiedz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
philzaw
Poziom 72



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warkały k. Olsztyna

PostWysłany: Pią 22:01, 03 Maj 2013    Temat postu:

W takim razie zwracam honor Wink miałem dokładnie taki sam problem, jak się potem okazało był to jebucki luz na wodziku, przez to wypadała i jedynka i trójka. To jak Ty sprawdzałeś, że twierdzisz, że w silniku wszystko idealne, a zapewne luz na wodziku jest Grey_Light_Colorz_PDT_07

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek97
Poziom 21



Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kolbuszowa

PostWysłany: Sob 20:28, 04 Maj 2013    Temat postu:

a tak żeby nie zakładać nowego tematu, problem wyskakującego drugiego biegu czym jest powodowany?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Sob 21:39, 04 Maj 2013    Temat postu:

Np : brakiem podkładki pomiędzy wałkiem zdawczym a głównym lub gdy jest ona za cienka .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witek2874
Poziom 17



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 23:04, 04 Maj 2013    Temat postu:

Kazdy sie uparl ze jak cos ze skrzynia jest nie tak to wina jest brakujacej podkladki dystansowej. Jak jej nazwa wskazuje jest to podkladka dystansujaca skrzynie a zatem jest wymagana tylko wtedy gdy jest luz wzdłużny na walku głównym. Jezeli taki nie wystepuje to jest ona zbędna. Najczestszym powodem wyskakujacych biegów sa wyrobione sprzęgła kłowe trybów poszczególnych przełorzeń. Sa to te kly wystajace z trybów, nie mylic z zębami. Aby spelnialy swoja role musza byc pod odpowiednim kątem, zeby dobrze sie zazebialy z drugim trybem. Nie trzeba ich wymieniac na nowe, czasami wystarczy lekko szlifierką poprawic kąty, lecz nalezy wszstkie po równo zebrac i uwazac zeby nie przegrzac trybu bo wówczas straci swoja twardosc. Mam nadzieje ze moje wypociny zaprzestana powstawaniu nowych tematów pt: wyskakujace biegi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Nie 9:24, 05 Maj 2013    Temat postu:

Kły to druga sprawa ale bez tej podkładki luz wzdłóżny pomiędzy wałkami będzie zawsze nawet w nowym silniku i dwójka bez niej będzie wyskakiwać .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witek2874
Poziom 17



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 10:29, 05 Maj 2013    Temat postu:

Nie kazdy silnik bedzie mial luz, bo znam takie silniki które go nie mają. A jet to spowodowane tym że tryb zdawczy ma taką troszke wystającą tą tulejke co jest w środku. Po prostu wyszla jakas taka seria tych trybów troszke innych. Dlatego wczesniej nalezy skontrolowac dystansowanie skrzyni, bo jakis łebek usłyszy ze trzeba podkładke, załozy i silnik nie bedzie chciał sie ładnie złozyc to skreci na chama srubami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Nie 16:26, 05 Maj 2013    Temat postu:

Rozebrałem ponad 20 silników i nie natrafiłem na taki wałek zawsze była konieczność montażu podkładki no ale jeśli twierdzisz że coś takiego było to mamy nową ciekawostkę o której zapewne wiele osób nie słyszało w ogóle .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
philzaw
Poziom 72



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warkały k. Olsztyna

PostWysłany: Nie 22:17, 05 Maj 2013    Temat postu:

Panowie, obydwaj macie 100-procentową rację, obydwie te kwestią mogą być powodem wyskakiwania biegów, raz podkładka, raz kły sprzęgłowe trybów, czasem nawet obydwie kwestie mogą wystąpić, więc tu raczej nie widzę problemu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witek2874
Poziom 17



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 22:25, 05 Maj 2013    Temat postu:

Jeszcze jednym problemem moze byc sprezyna z kulka która trzyma aparat zmiany biegów w ookreslonej pozycji. Lecz jest to malo prawdopodobnne bo spelbia ona jedynie pomocnicza role, głównym elementem sa kly pod odpowiednim katem.
Jeszcze mozna do tego dolączyc tulejki karterów, jesli beda wyrobioone to tez walki moga nie pracowac rownolegle i w wyniku zmian swych pozycji biegi równiez mogą wyskakiwac.
Moim zdaniem skrzynia w rowerze jest taka prosta ze nie wiem po co jest wogóle dzial pt: skrzynia biegów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Pon 1:08, 06 Maj 2013    Temat postu:

Tyranus-podkładka nie jest niezbędna,swój silnik mam ksiązkowo zdystansowany bez niej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Pon 9:29, 06 Maj 2013    Temat postu:

I nie było luzu pomiędzy wałkiem zdawczym a głównym ?

To dla mnie szok Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maati9812
Poziom 26



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce/Gnojnica

PostWysłany: Pon 13:53, 06 Maj 2013    Temat postu:

Ja też nie mam, jak jest dobrze osadzone łożysko i nie wyrobiony wałek główny to bedzie grało Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
philzaw
Poziom 72



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warkały k. Olsztyna

PostWysłany: Pon 16:31, 06 Maj 2013    Temat postu:

Ja też nie mam, śmiga aż miło Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witek2874
Poziom 17



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 18:17, 06 Maj 2013    Temat postu:

Czyli tak jak mówiłem, nie wszędzie jest konieczność stosowania podkładki. W sumie to nie wiem nawet czy były one oryginalnie montowane, bo w większośći silników które rozbierałem jej nie było. Jak pojawiał sie luz to wtedy dopiero zakładałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
philzaw
Poziom 72



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1042
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warkały k. Olsztyna

PostWysłany: Pon 21:24, 06 Maj 2013    Temat postu:

A można ten luz jakoś "wyczaić" jeszcze zanim złożymy silnik? Czy trzeba silnik złożyć, sprawdzić luz i wtedy dopiero ewentualnie jeszcze raz go rozebrać i dać podkładkę. Bo tak to kurde trochę roboty i zachodu z tym Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
witek2874
Poziom 17



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 21:52, 06 Maj 2013    Temat postu:

Po prostu składasz silnik bez wału, silikonu, uszczelek. Wałek główny dajesz bez łozyska, mierzysz łożysko i przykładasz wymiar do miejsca gdzie łozysko ma byc i wtedy ruszajac walkiem sprawdzasz ile ci zostaje wolnego miejsca. To wolnr miejsce to luz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil433
Poziom 2



Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Złota

PostWysłany: Śro 22:14, 08 Maj 2013    Temat postu:

wiec panowie ja wrócę do mojego tematu wymieniłem sprężyna z kulka która trzyma aparat zmiany biegów i się poprawiło 1 nie wybija ale trójkę nadal tak samo i wodzik jest dobrze i nie wiem już co może być przyczyną tego zębatki są w dobrym stanie nie powiem ze w doskonałym bo nie sa nowe ale nie widać na nich zużycia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Śro 22:29, 08 Maj 2013    Temat postu:

W jakim stanie są kły wałka zdawczego i koła trzeciego biegu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maati9812
Poziom 26



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce/Gnojnica

PostWysłany: Śro 23:43, 08 Maj 2013    Temat postu:

Kulka wodzika ma mieć 8mm, testowałem 6mm i 7mm efekty - zacinanie się biegów, wyskakujące biegi itp. Na śrucie 8mm jest jak najberdziej git, żadnych wypadających biegów itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil433
Poziom 2



Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Złota

PostWysłany: Sob 1:11, 11 Maj 2013    Temat postu:

dzieki panowie za odpowiedzi lecz juz zrobilem . bylo zadurze przełozenie na zebatkach i dlatego wybijało bieg niewiem dlaczego ale dalem na 2 łancuchu troche mniejsza zebatke i chodzi wiem ze to jest dziwne ale jest narazie ok tak wiec temat do zmkniecia Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maritimo
Poziom 1



Dołączył: 31 Sie 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 11:34, 31 Sie 2015    Temat postu:

Witaj!

czy podczas remontu sprawdzałeś stan poszczególnych częsci? Przyczyn może byc kilka (silnik S01!-Z3A Lux. Dotyczyć może zarówno zespołu zmieniacza biegów ( zniszcenie wielokarbu, skrzywienie kołka zabieraka, zniszcone zeby zabieraka zmieniacza), jak i tez luzów na wałkach, zużyciem wielowpustów pod kołem zębatym, wykruszenia zębów lub zuzycia kłów sprzęgła na czole koła zębatego lub samego wypracowania koła.
Na szczęscie rozłożenie tego silnika nie zabiera wiele czasu. Proponuję, aby ocenę części skrzyni dokonał doświadczony kolega lub warsztat.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vafaertes
Poziom 2



Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 8:55, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Podobne problemy się zdarzają to pewnie wina smaru źle to zrobiłeś i nie ogarnałeś tego tematu i dlatego tak się stało.
______________
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vafaertes dnia Wto 8:14, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jishmi
Poziom 3



Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 10:03, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Akurat smar ma niewiele tu do rzeczy. Wygląda mi to na poważniejszą awarię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin