Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Śrubki autamat do biegów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daderga
Poziom 15



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 23:08, 02 Mar 2011    Temat postu: Śrubki autamat do biegów

Robię remont silnika i już składam, tylko miałem strasznie wyrobione te śruby od automatu do biegów, nie dało się dokręcić, i pojechałem do kostoramu kupiłem 25 mm, a tamte to chyba 20 mm
ale takich nie było, no i wczoraj dokręcam automat a tu nagle ułamała się główka śróby i została w karterze.
Próbowałem rozwiercić, ale złamałem tylko 2 wiertła, dodam że jest to nowy karter.
Macie może jakieś pomysły. ?
I drugie pytanie to jak ciężko ma chodzić automat do biegów, bo nie wiem jak wbić ten czop w karter. Bo już pare razy jak mocniej dźwignie cisnolem, to wypadla kulka bokiem, bo słabo dosikał, a nie chciałbym żeby p ozłożeniu to się stało.
Proszę o pomoc pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Śro 23:22, 02 Mar 2011    Temat postu:

Biegi mają się przełączać pewnie,ale tym samym lekko i płynnie-z kliknięciem.A co do karteru to naprawdę współczuję,jedyne co możesz zrobić,to kupić lepsze wiertło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Czw 0:17, 03 Mar 2011    Temat postu:

Użyj na tyle krótkiego wiertła co długość tej śrubki co została w karterze, bo jak długie wiertło to zawsze pęknie jak przegniesz trochę (zawsze może się zdarzyć). Wiertło kup cieńsze o połowę co średnica śruby, dokładnie nawierć centralnie śrubę (na punktuj to będzie łatwiej zacząć), wierć dość wolnymi obrotami bardzo dokładnie by nie zboczyć i uszkodzić gwintu. W powstały otwór wsadź odpowiedniego rozmiaru płaski wkrętak i spróbuj wykręcić pozostałość.
Jak to nie przyniesie efektu to będziesz zmuszony rozwiercić otwór wiertłem średnicy śruby i nagwintować na większy rozmiar (nie wiem czy jest tam dość miejsca na większą śrubę, zapodaj fotkę jak możesz).
Na przyszłość jak wkręcasz śruby to najpierw sprawdź jak długa ma być (zmierz suwmiarką, gwoździem czy czymkolwiek, na oko głębokość, sprawdź na pusto dokąd wkręca się śruba).
Jak skracasz zbyt długie śruby to najpierw nakręć nań nakrętkę, by po oderznięciu odkręcając nakrętkę ta poprawiła początek gwintu (będziesz miał łatwo załapać śrubą w gwint, nie uszkodzisz gwintu danego elementu, o co łatwo w aluminiowym karterze).
Co do biegów to może chodzą ciężko bo automat chodzi na sucho, nasmaruj dla sprawdzenia wszystkie ruchome elementy smarem.
Opisz dokładnie w którym miejscu pojawia się opór.
Zapodaj fotki bo nie mam pod ręką rozłożonego silnika, a pierwsze objawy sklerozy dają się we znaki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Czw 8:23, 03 Mar 2011    Temat postu:

W razie czego na przegwintowanie na M8 raczej nie starczy materiału...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Czw 22:01, 03 Mar 2011    Temat postu:

Tam jest M6 czy M5?
No to na M7 może jest dość miejsca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Czw 23:57, 03 Mar 2011    Temat postu:

Jest M6,na M7 rzeczywiście powinno starczyć materiału bo to tylko 0,5mm na strone Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Pią 19:17, 04 Mar 2011    Temat postu:

Kupileś pewnie dupne śrubu (za miekkie, teraz widziałem nawet twartosci 4.8 ) i kazdy dzieciak to ukręci, nie mowiac jak ktos ma troche pary w reku .
Srube postaraj sie rozwierscic , powinno sie udać sposobem jak rino pisze.

Jesli bys gwintował na M7, to nie rozwiercaj niczym otworu po M6.


A automat na sucho jak sprawdzasz będzie chodził cieżej bo nie masz oleju. Wiec jesli na sucho ustaiwsz tak, że bedzie ręką lekko pykał to sporo za luźno będzie ( przelaczasz poźniej w oleju oraz nogą Very Happy ). Kołek ma być wbity tak głeboko , aby kulka schowałą sie cala i lekko wystawala w nanciecie automatu. Ręką nie będzie łątwe do przełaczenia wtedy (na sucho).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mundy dnia Pią 19:18, 04 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daderga
Poziom 15



Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 18:22, 05 Mar 2011    Temat postu:

dzięki za rady chłopaki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin