Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

SKŁADANIE SKRZYNI BIEGÓW - PRZECZYTAJ ZANIM COŚ NAPISZESZ!!!

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
joggi
Poziom 26



Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: opolskie

PostWysłany: Nie 9:51, 19 Sie 2007    Temat postu: SKŁADANIE SKRZYNI BIEGÓW - PRZECZYTAJ ZANIM COŚ NAPISZESZ!!!

Witam. Postanowiłem zrobić opis wraz ze zdjęciami prawidłowego składania skrzyni biegów motocykla WSK 125.

BUDOWA:

[link widoczny dla zalogowanych]

1. Wałek główny.
2. Wałek pośredni.
3. Wałek mechanizmu zmiany biegów.
4. Koło zębate z=23. (osadzone na wałku pośrednim)
5. Koło zębate z=28 wraz z kłami sprzęgła. (osadzone na wałku pośrednim)
6. Koło zębate z=35. (osadzone na wałku pośrednim)
7. Koło zębate z=22. (osadzone na wałku głównym)
8. Łożysko 6202 (osadzone na wałku głównym)
9. Tulejki mosiężne. (osadzone w karterach)
10. Podkładka dystansowa. (osadzona na wałku głównym)

[link widoczny dla zalogowanych]
Tryb zdawczy osadzony na wałku głównym, po jego zewnętrznej stronie mocujemy zębatkę napędową. Między trybem zdawczym, a zębatką napędową znajdują się łożysko i simmering (wewnątrz karteru)oraz tuleja dystansująca , na ktorej opiera się ów koło zębate napędowe ( zębatka naędowowa).

[link widoczny dla zalogowanych]
Mechanizm, którego zadaniem jest przesuwanie kół kłowych skrzyni biegów. Mechanizmem tym sterujemy za pomocą wałka, do którego jest przymocowana dźwignia zmiany biegów. Mechanizm ten przykręcony jest 2 śrubami do karteru. ŚRUBY NALEŻY DOBRZE ZAKLEPAĆ ODPOWIEDNIMI PODKŁADKAMI!!!
"Motylek" ma u dołu 4 wyżłobienia (3 biegi i luz). Mechanizm ten porusza się na śrucie osadzonym na sprężynie, a ta z kolei na czopku wbitym w karter. Przy składaniu silnika można ten czopek wybić i lekko posmarować silikonem, ponieważ z tego miejscami czasami można zaobserwować delikatne puszczanie oleju na zewnątrz.

[link widoczny dla zalogowanych]
Wałek główny.

[link widoczny dla zalogowanych]
Wałek pośredni.
NALEŻY PAMIĘTAĆ, ABY KOŁO ZĘBATE z=23 BYŁO ZAŁOŻONE STRONĄ WYTOCZONĄ NA ZEWNĄTRZ.
RÓWNIEŻ NALEŻY PAMIĘTAĆ, ABY KOŁO ZĘBATE z=35 BYŁO ZAŁOŻONE STRONĄ WYTOCZONĄ NA ZEWNĄTRZ - W INNYM WYPADKU BRAK PIERWSZEGO BIEGU.


TERAZ SKŁADANIE:

[link widoczny dla zalogowanych]
Wałek główny wbijamy w gniazdo karteru tak jak na foto powyżej.

[link widoczny dla zalogowanych]
Musimy pamiętać o włożeniu mosiężnych tulejek w gniazda obu karterów.

[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz musimy koło zębate z=35 położyć na tę mosiężną tulejkę lewego karteru, tak aby otwór na kole pokrywał się z otworem na tulejce.
Przypominam jeszcze raz - TO KOŁO KŁADZIEMY STRONĄ WYTOCZONĄ DO ZEWNĄTRZ ( TAK JAK NA FOTO) W INNYM PRZYPADKU BĘDZIE BRAK PIERWSZEGO BIEGU !!!

[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz w 2 paluchy bierzemy koło zębate z=28 i wkładamy tak, ABY MIĘDZY WODZIKI TEGO KOŁO WSZEDŁ ZABIERAK MECHANIZMU PRZESUWAJĄCEGO KOŁA - W INNYM PRZYPADKU BRAK BIEGÓW!!!

[link widoczny dla zalogowanych]
Jednocześnie dbamy o to, ABY WODZIK KOŁA ZĘBATEGO z=22 ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA WAŁKU GŁÓWNYM WSZEDŁ MIĘDZY WODZIKI KOŁA ZĘBATEGO z=28 ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA WAŁKU POŚREDNIM.

[link widoczny dla zalogowanych]
Jeżeli już tak to wszystko ustawimy to możemy włożyć od góry wałek pośredni . Wkładamy go przez koło zębate z=28 kolejno koło zębate z=35 do mosiężnej tulejki. Na foto widoczne jest także koło zębate z=23 na wałku pośrednim, ponieważ już wcześniej miałem je nasadzone na wałek.

[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz na wałek główny wkładamy podkładkę dystansowa (wytoczoną stroną w kierunku wałka zdawczego). Bez tej podkładki skrzynia również prawidłowo funkcjonuje, ale jeżeli jest to lepiej założyć.

[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz pozostało nam założenie wodzika mechanizmu zmiany biegów. Wkładamy go od środka lewego karteru. Na foto jest ustawiony 3 bieg, a więc najwyższe położenie, czyli ma być ustawiony w stosunku do "motylka" tak jak na foto.


Post został pochwalony 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
z-tomek
Poziom 33



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: S*e*a*z

PostWysłany: Pon 9:18, 20 Sie 2007    Temat postu:

Dobry pomysł z tym opisem
Teraz skończą się pytanie jak złoży skrzynie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu
Poziom 28



Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Korniaktów

PostWysłany: Wto 9:52, 21 Sie 2007    Temat postu:

joggi super!!
To już niepierwszy taki opis, sprzęgło, teraz skrzynia. Super podoba mi się to.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MICHAŁ90
Poziom 60



Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Z FABRYKI

PostWysłany: Wto 11:48, 21 Sie 2007    Temat postu:

Very Happy Very Happy Grey_Light_Colorz_PDT_15 Grey_Light_Colorz_PDT_15 NIEŹLE

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek
Poziom 8



Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 13:28, 21 Sie 2007    Temat postu:

dobry pomysł i jeszcze lepsze wykonanie gratki Grey_Light_Colorz_PDT_10 jeszcze przydało by się takie coś tylko że do trophy Grey_Light_Colorz_PDT_02

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_Mateusz_
Poziom 17



Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 11:13, 26 Sie 2007    Temat postu:

Niestety cieżko mi jest wszystkiego dojsc, wrzuce fote mojej skrzyni i powiedzcie mi czy dobrze Sad [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
joggi
Poziom 26



Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: opolskie

PostWysłany: Nie 12:58, 26 Sie 2007    Temat postu:

Wygląda ok. Ale zobacz jeszcze tą zębatkę z=35, bo wazne jest aby była dobrze włozona - tą taką wytoczona stroną do karteru. Inaczej kły sprzęgłowe na zębatce z=28 nie wejdą w otwory na zębatce z=35 i będzie brak pierwszego biegu.
To nie jest temat na rozw. problemów,.Zamykam,
moderator


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bajerant
Poziom 15



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 21:36, 27 Gru 2007    Temat postu:

popiertam ten opis!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WSK Strona Główna -> Skrzynia biegów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin