Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

Ładowanie akumulatora w cz 350 .

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> O wszystkim
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Nie 7:52, 26 Cze 2011    Temat postu: Ładowanie akumulatora w cz 350 .

Witam wszystkich , pytam w imieniu kolegi , jak zrobić ładowanie akumulatora w cz 350 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Nie 15:37, 26 Cze 2011    Temat postu:

Zbyt ogole pyt.

Ogólna odp -> Otworzyc schemat na necie i podłaczyć Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Nie 15:54, 26 Cze 2011    Temat postu:

Korzystał ze schematów i nie dało rady zrobić postaram się uszczegolowic pytanie .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 18:01, 26 Cze 2011    Temat postu:

Na alternatorze 12V czy 6V z prądnicy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Nie 18:49, 26 Cze 2011    Temat postu:

Na alternatorze 12 v .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 18:56, 26 Cze 2011    Temat postu:

Wyjaśnię wszystko wieczorem bo teraz pędzę na sunt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mundy
Super Moderator



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 4568
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrów Mazowiecka

PostWysłany: Nie 19:15, 26 Cze 2011    Temat postu:

Posprawdzal miernikiem czy altek daje napiecie. Druga spr czy diody dzialaja (czy prostuja napięcie).

Pierscienie slizgowe w jakim stanie>?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 23:42, 26 Cze 2011    Temat postu:

Sprawdź według schematu poprawność podłączenia oraz jakość podłączenia na wszystkich stykach (także masy na regulatorze i prostowniku) oraz to co napisał mundy.
Druga sprawa to kontrolka ładowania: czy świeci ciągle, w ogóle czy gaśnie po zapaleniu silnika?
Kontrolka jest sterowana specjalnym przekaźnikiem, nie jest bezpośrednio podłączona do obwodu.
Jak padnie regulator napięcia to najczęściej przeładowuje aku który wtedy kipi (jest ładowanie ponad 14,4V).
Sprawdź także obwód wirnika i poszczególne uzwojenia stojana, czy jest przejście prądu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Pon 12:20, 27 Cze 2011    Temat postu:

Szczotki są nowe , próbował z różnych schematów i kontrolka cały czas świeciła nie gasla . Czy możecie podać jakiś pożądny schemat jak podłączyć instalację . Typ 742.6 .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tyranus1 dnia Pon 12:21, 27 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Wto 0:07, 28 Cze 2011    Temat postu:

Nie ma takiego typu cezety jak 742.6, jest CZ 350 472.6

edit:
Nie wiem czy się nada, bo to z jawy 350 TS 12V, też alternator, lecz trochę inaczej instalacja idzie.
Kontrola układu ładowania:
- zmierzyć napięcie na zacisku +B przy włączonym zapłonie: powinno ono wynosić 12 V;
- ustawić kluczyk w stacyjce w położeniu „jazda w dzień": zaświeci się wówczas czerwona kontrolka ładowania: napięcie powinno mieć wartość 12 V przy pomiarze między zaciskami +B prostownika a +D regulatora, oraz między zaciskami 30/51 a 87a przekaźnika kontrolki ładowania;
- podczas pracy silnika z prędkością obrotową większą niż 1000 obr/min można zaobserwować: -
kontrolka nie świeci się.
- napięcie mierzone między zaciskami x - y, y - z, x - z alternatora lub prostownika powinno wynosić od 10,8 do 12,2 V, w zależności od prędkości obrotowej silnika,
- napięcie mierzone między zaciskami x - 86, y - 86 alternatora powinno wynosić 6 = 7,2 V.
Kontrolka uzwojenia stojana, tak zwane zwarcie do 'masy;
- odłączyć końcówki przewodów z zacisków x, y, z, i 86 alternatora;
- zmontować układ kontrolny poprzez szeregowe połączenie źródła zasilania (np. akumulatora) z żarówką kontrolną;
- jeden koniec obwodu połączyć z masą alternatora, a drugi koniec kolejno z zaciskami x, y, z, i 86; - zaświecenie się kontrolki podczas pomiaru
świadczy o zwarciu do masy badanego uzwojenia.
Kontrola uzwojeń wirnika alternatora (rys. 5.7): - odłączyć końcówki przewodów od zacisków 1 i DF szczotko trzymacza;
- dołączyć układ kontrolny kolejno do zacisków 1 i DF oraz masy wirnika;
- zaświecenie kontrolki świadczy o zwarciu uzwojenia wirnika.
Czynności kontrolne można przeprowadzić również po wymontowaniu szczotko trzymacza. Układ kontrolny dołącza się wówczas do masy wirnika i poszczególnych pierścieni ślizgowych wirnika.
Diody. Za pomocą układu kontrolnego (żarówka i źródło prądu) można również sprawdzić poszczególne
diody układu prostowniczego. Wcześniej jednak należy odłączyć przewody z zacisków prostownika.
Pomiar wykonuje się włączając szeregowo diodę w obwód kontrolny raz w kierunku przewodzenia, a drugi raz w kierunku zaporowym. Przy pomiarze w kierunku przewodzenia żarówka powinna świecić, przy pomiarze w kierunku zaporowym nie. Pomiar ten ma charakter wyłącznie orientacyjny, gdyż nie występują w nim konkretne wartości prądu ani napięcia. Dokładne pomiary można wykonać za pomocą amperomierza i woltomierza. Producent określa maksymalny spadek napięcia 1,2 V w kierunku przewodzenia dla prądu 15 A oraz maksymalne natężenie prądu 50 A w kierunku zaporowym dla napięcia 100 V.
Regulator napięcia jest wyprodukowany jako układ nierozbieralny. Nie można więc go regulować ani naprawiać. Usterkę regulatora napięcia można wykryć poprzez eliminację możliwości powstania usterek w pozostałych elementach układu ładowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rino dnia Wto 1:10, 28 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Wto 14:22, 28 Cze 2011    Temat postu:

Dzięki za pomoc . Może jakoś uda się zrobić .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> O wszystkim Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin