Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

WSK 175 KOBUZ 1978 r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Galeria
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kobuz1978
Poziom 6



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 8:39, 02 Cze 2009    Temat postu: WSK 175 KOBUZ 1978 r.

Stan przed remontem
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

stan po Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

brakuje siedzenia i parę elementów, ale wszystko w swoim czasie

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz WSK
Poziom 72



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)

PostWysłany: Wto 11:00, 02 Cze 2009    Temat postu:

troche składaka zrobiłeś widze ale ładnie Ci nawet wyszło.
weź tak nie spamuj w innych tematach pisząc "fajnie" i cos jeszcze.to nie PJ.
pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kobuz1978
Poziom 6



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 13:20, 02 Cze 2009    Temat postu:

jakiego składaka ?? 98 % części wyjechało w 78 r. z fabryki. Potrzeba było tylko trochę pracy i lakieru. Silnik po szlifie, Obręcze kupione w 90 r. w polmozbycie stały 18 lat aż się doczekały Wink Malowanie orginalne jak z fabryki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 14:07, 02 Cze 2009    Temat postu:

A powiedz mi jakk odświeżyłeś tylnie amortyzatory.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
soldyy
Moderator na urlopie



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garbów

PostWysłany: Wto 14:15, 02 Cze 2009    Temat postu:

Na pewno powinna być normalna, wysoka kierownica. Co do pozostałych elementów możliwe że są oryginalne, w końcu było wiele 'pochodnych' Kobuza.

Ogólnie bardzo ładnie wyszedł. Nie mam się do czego przyczepić Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kobuz1978
Poziom 6



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 14:30, 02 Cze 2009    Temat postu:

Ojciec kupił tego kobuza 78 z salonu czy gdzie tam się wtedy kupowało takie sprzęty z taką kierownicą. Tych wersji wyszło mało, no chyba że w PZL coś przykombinowali Wink Amorki kupiłem na allegro ale uszczelniaczy jeszcze w nich nie wymieniałem bo nie leją, ale mam je na stanie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kobuz1978 dnia Wto 14:49, 02 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrb
Poziom 13



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto 14:35, 02 Cze 2009    Temat postu:


Mateusz WSK napisał:
troche składaka zrobiłeś widze ale ładnie Ci nawet wyszło.
weź tak nie spamuj w innych tematach pisząc "fajnie" i cos jeszcze.to nie PJ.
pozdr.


sorry ale wkurza mnie takie coś ze 'składanka' jak się nie wie to lepiej nie pisać! albo pytać czy to oryginał. Mateusz w podpisie mam linka do swojej Wsk i co o niej powiesz składak czy nie?? :] zresztą zrobię galerie swoją na forum..

BTW: ze szrotu diament Wink kawał porządnej roboty niech jeździ i służy jak najdlużej i najlepiej..
miałeś większe problemy przy renowacji części/silnika?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kobuz1978
Poziom 6



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 14:53, 02 Cze 2009    Temat postu:

Większych problemów z silnikiem nie było, tylko łożyska wkleiłem na klej do łączy współosiowych LOCTITE 603 bo lekko wchodziły, Najwięcej problemów miałem z gaźnikiem , ponieważ miałem dwa jeden 24u a drugi 26u. Z dwóch zrobiłem jeden tylko 24u musiałem rozwiercić na 26 i wszystko śmiga jak ta lala.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kobuz1978 dnia Wto 15:05, 02 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
soldyy
Moderator na urlopie



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garbów

PostWysłany: Wto 15:25, 02 Cze 2009    Temat postu:


kobuz1978 napisał:
Ojciec kupił tego kobuza 78 z salonu czy gdzie tam się wtedy kupowało takie sprzęty z taką kierownicą. Tych wersji wyszło mało, no chyba że w PZL coś przykombinowali Wink.


Bardzo możliwe. W tamtych czasach wsadzali to, co mieli na stanie. Nie ma co pierdzielić nad oryginalnością. Jest bardzo dobrze i tyle! Wink To nie Sokół czy Sarenka gdzie każda śrubka musi być oryginalna Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 16:26, 02 Cze 2009    Temat postu:

a jak z lakierem sam kładłeś czy dałeś do lakiernika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kobuz1978
Poziom 6



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 18:13, 02 Cze 2009    Temat postu:

Wszystko zrobiłem sam czyszczenie, piaskowanie , farba antykorozyjna, na to poszedł podkład akrylowy a na końcu lakier akrylowy. Trochę żmudna robota ale opłaciło się. Farbę dobrali mi w sklepie z zaniesionych elementów (bak i błotnik) po 200 ml pomarańcz i szary. Na ramę poszło 300ml czarnego akrylu. Wszystko wyniosło mnie jakieś 350 zł A tak to wszystko wyglądało:
piaskowanie:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
teraz farba antykorozyjna:
[link widoczny dla zalogowanych]
-nawet pies dostał nowy ogon 
[link widoczny dla zalogowanych]
ale po tygodniu ogon wrócił do starej barwy ( nie był odtłuszczony  )
i na końcu podkład akrylowy przed farbą
[link widoczny dla zalogowanych]
Najgorsze w tym wszystkim było docieranie i odtłuszczanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz WSK
Poziom 72



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)

PostWysłany: Wto 21:07, 02 Cze 2009    Temat postu:

nie wierze w to że ta kierownica jest oryginalna ( no i mocowania kiery do półki również ).większość osób tak pierd*li że nic nie grzebane jest, 100000% oryginał a tu gówno prawda.
piotr wiem jak wygląda oryginał więc nie pisał bym że to składak gdyby wszystko było oryginalne.
nie org. jest też licznik, kreski np pomiędzy 60-80 powinny być cienkie, nie grube jak u Ciebie.nie org. również emblematy na zbiorniku, powinny być czarne z napisem WSK. co do kiery, to ona była montowana w latach 72-73 czyli gdy 175 weszły, później tego nie było, nigdy nie widziałem nawet na zdjęciu w org. wsce takiej kiery wiec nie moze być w takiej z 78r.
po za tym ładnie ją zrobiłeś, podoba mi sie gratulacje dobrej roboty Wink

pozdr.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateusz WSK dnia Wto 21:11, 02 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 22:43, 02 Cze 2009    Temat postu:

A powiedz ile piasku złóżyłeś na wypiaskowanie wszystkiego? I ile cie piaskowanie wyniosło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kobuz1978
Poziom 6



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 23:21, 02 Cze 2009    Temat postu:

Kolego” Mariusz WSK” ja osobiście na oczy nie widziałem Statuy Wolności to nie znaczy że jej nie ma , a co do tej kierownicy to nie wiem czy jest oryginalna czy nie, ale znam osobiście pierwszego i jedynego właściciela tego motoru, którym jest mój ojciec i mam na to papiery że on go kupił, a był z taką kierownicą.
Po primo 2 – emblematy są z allegro za 10 zł ( nie popier !!!!!! mnie jeszcze żeby wydawać za emblemat WSK z ptakiem 25zł za szt)
Po primo 3 - nie wiem czy w tamtych czasach ktoś podrabiał , albo jak to się teraz zdarza klepał w stodole ewentualnie w Chinach liczniki , ale ta WSK przestała na działce w altance 20 lat rozebrana i w takim stanie ją przywiozłem. Licznika nie wymieniałem.
Po primo 4 – na pewno nie oryginalny jest lakier, łożyska, uszczelniacze, opony, powietrze w oponach ( nie z PRL-u), tulejka korbowodu, linki, żarówki do kierunkowskazów, akumulator, wszystkie końcówki na kablach (kable zostały oryginalne), klosz tylniej lampy, oraz niektóre śrubki, guma łącząca gaźnik z filtrem paliwa, kosz sprzęgowy oraz tarcze, olej w skrzyni ( nalany mobil do przekładni zębatych),
Więcej grzechów nie pamiętam za wszystkie ser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! itd.


Kolego adimen2007 piasku nie mogę dokładnie określić, ale mi poszło jakieś cztery wiaderka. Wcześniej z grubsza co się dało całą ramę i resztę elementów przeleciałem diaksem z tarczą z listkami papieru ściernego, a dopiero potem zakamarki i to co nie mogłem podejść piaskowałem. Za piaskowanie nic nie zapłaciłem bo sam piaskowałem, tylko troche zmarnowanego czasu i okulary zniszczone (nie wliczająć prądu, no i dwie PEPSI Smile)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kobuz1978 dnia Wto 23:46, 02 Cze 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz WSK
Poziom 72



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)

PostWysłany: Śro 14:26, 03 Cze 2009    Temat postu:

no to jak wolisz, mnie popier*oliło i wolałem kupic w 125 emblematy ptakowe, płacąc 28zł za DWIE SZTUKI bo zalezało mi na oryginalnych.
no to sam widzisz, wsk była w częściach wiec co tu dziwnego ze kiera jest nie oryginalna.teraz juz nawet bardziej to zczaiłem skad sie mogła wziąść.zresztą jak widać na fotkach z przed remontu była też pełna osłona łańcucha wiec nie dziwota ze kiera inna ;] a no i powinieneś mieć boczne gumy na zbiorniku Razz
no chyba że Ci szkoda sie wykosztować to zrób z wycieraczki pod nogi <lol2>
te napisy na boczkach to kupowałeś gotowe szablony z allegro ?
pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kobuz1978
Poziom 6



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 15:33, 03 Cze 2009    Temat postu:

Może i powinienem mieć boczne gumy na zbiorniku, a ty k!!!a garba na plecach. Nie będę dyskutował z jakimś znawcą motura, że kierownica jest nie oryginalna i gum na baku nie ma, jak była taka od nowości. Osłona pełna na zdjęciu przed remontem nie jest oryginalna, bo była dokupiona. A co do kierownicy to właśnie widziałem WSK-e na allegro z taką samą kierownicą proszę bardzo.

[link widoczny dla zalogowanych]


Kolejny człowiek zmienił kierownicę Wink (pewnie rurka ½ cala )

więc kolego mi tu nie pitol jak mały Kazio po dużym piwie że byłeś dystrybutorem tego sprzętu w tamtych czasach i wiesz jakie wsk-i wychodziły na polski rynek i w jakich latach. Ja nie twierdzę że w 78 roku wszystkie wychodziły z prostą kierownicą, ale parę sztuk napewno musiało wyjść. Zapewniam Cię że jest ładniejsza niż gięta jak w ruskich rowerach KAMA. Jak trudno Ci to zrozumieć to już Twój problem. Temat zakończony !!!!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrb
Poziom 13



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom

PostWysłany: Śro 17:04, 03 Cze 2009    Temat postu:

Żeby Mateusz WSK się zrobiło łyso na oponach to zaczerpnąłem wiedzę z pewnej Świętej Księgi:P

zdjęcia dwóch modeli które miały inne mocowanie kiery...

[link widoczny dla zalogowanych] KOBUZ

[link widoczny dla zalogowanych] M21W2

Książka nie kłamie Smile
a to że na zdjęciu w Kobuzie jest gięta a w M21W2 prosta to tak jak napisał solddy ze wkładali co mieli a ze to nie przeszkadzało to wiesz ;]

zresztą Mateusz miałeś wąty co do mojego znaczka u mnie na garbusie zobacz ze w M21W2 jest znaczek kolorowy Razz

jeszcze kwestia mocowania kierunków bo tego też się można czepić. przy prezentowanym Kobuzie są blaszki, a w innych modelach 'wychodziły' z ramy. też można debatować ale dam dowód że nie ma po co...
[link widoczny dla zalogowanych]
jedna z Wsk które były w Staszowie 16/17 maj

chyba Tyle więc ja pozwolę sobie zakończyć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
soldyy
Moderator na urlopie



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garbów

PostWysłany: Śro 19:36, 03 Cze 2009    Temat postu:

Fakt faktem, nigdy nie widziałem Kobuza z niską kierownicą. M21W2 to inna bajka. Tam rzeczywiście montowali niskie.

Mocowanie na pewno nie jest samoróbką. A może pan Gienek z Polmozbytu miał WueSKe i bardzo chciał mieć giętą kierownice i zamienił w tej na prostą? Very Happy Może po prostu w magazynie WSK została akurat taka sztuka? Poszła do Kobuza i tyle! Very Happy

Teorii może być wiele, ale fakt jest taki, że taka kierownica nie powinna tutaj egzystować Very Happy Kobuz to Kobuz. Wysoka kiera się należy. To samo z osłoną łańcucha.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz WSK
Poziom 72



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)

PostWysłany: Pią 22:13, 05 Cze 2009    Temat postu:

ale nie rozumie o co chodzi Razz, na tych fotkach nie widać mocowań kiery.
według mnie mocowanie w WSce Kobuz1978 są oryginalne WSKowe, lecz z 175-tki Garbuski jak i kiera.zdania nie zmieniam Razz ;]
na tej fotce co dałeś Piotrek, ten Kobuz ma kierunki jak w Dudku, więc mocowania kierunków są normalne Smile
chodzi Ci o tylne mocowania tak ?
no to ja mam takie same jak na tej fotce co dałeś tylko że nie malowane Razz, takie później były Smile
Dudkowskie miały inne jak widać zresztą.
pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M21W2
Poziom 28



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 9:39, 07 Cze 2009    Temat postu:

Witam autora, widzę spór i owszem potwierdzam fakt, że nie jest to oryginalna kierownica,klosz chyba już z nowych zapasów,opony,osłona nad łańcuch.. nie będę przenikał jej na wylot,bo to bezcelowe, wymieniłem to co rzuca się w oczy a nie powinno mieć miejsca w tym akurat Kobuzie. Również drobniejsze elementy pochodzą od innego modelu.


piotrb napisał:

Książka nie kłamie Smile
a to że na zdjęciu w Kobuzie jest gięta a w M21W2 prosta to tak jak napisał solddy ze wkładali co mieli a ze to nie przeszkadzało to wiesz ;]


I tutaj się mylisz razem z Soldym. M21W2 to jedyny model z niską kierownicą, było ich sosunkowo niedużo. Jeździłem po wielu zlotach, w tym do świdnika. Rozmawiam z ludźmi i wiem trochę o M21W2. KOBUZY NIE MIAŁY PROSTEJ KIEROWNICY, a to co napisałeś, że są to ewenementy składane z resztek.. kolejny "fakt" wyssany z palca. Wspominając, że było ich praktycznie niewiele,a pozostałe części szły do sklepów po zakończeniu produkcji poszczególnego modelu. Niedorzeczne byłoby coś podobnego, że zamontowali część ze starego i niemodnego modelu do nowego i świerzego (wtedy)KOBUZa.

KOBUZ, Ja z moją niewiedzą kłóciłem się kiedyś tak jak Ty, że moja garbusaka ma wszystko salonowe, bo mam ją od pierwszego właściciela, który twierdził, że wszystko jest jak powinno. Okazało się, że silnik,kanapa,kolanko, korek wlewu i kilka innych części jest dobieranych. Tak więc do autora, jestem pewien, że jest to składak. Nie odbija się to oczywiście w wykonaniu remontu Twojego moocykla, oczywiście chylę czoła, jako nieliczny z nas na forum, wiesz co to znaczy REMONT motocykla. Proponuje zakończyć bezcelowy spór, każdy ma jakiegoś Wieśka czy Mietka zza płotu który wie więcej niż pracownicy Świdnickiej fabryki.

[link widoczny dla zalogowanych]

przykład kolejnego w 100% pewnego właściciela, '72 z kierunkowskazami(oridżinal) Smile

PS. do Piotra, Kobuz również jest M21W2.. tak na marginesie. pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez M21W2 dnia Nie 9:51, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz WSK
Poziom 72



Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiązownica (Podkarpackie)

PostWysłany: Nie 13:58, 07 Cze 2009    Temat postu:

M21W2 co do silnika w garbusce że masz 060 a nie 059, zaczyna mnie zastanawiać fakt czy to nie jest oryginalnie.spotkałem już kilka garbusek z tym silnikiem.i to nie że takie grzebane, tylko wyglądają 100% oryginał i ze stodoły.wiec mysle że to jest sprawa sporna.chyba że masz org. książke serwisową do swojej i numery silnika się z nią nie zgadzają to spoko Wink
pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ŁyQ
Poziom 1



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 20:38, 27 Cze 2009    Temat postu:

Mam prawie taką samą tylko kiera inna Grey_Light_Colorz_PDT_15 Fajnie wyszła! Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hannibal
Poziom 6



Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 18:46, 19 Lip 2013    Temat postu:

Witajcie
Dostałem wrak wski z 78 i kierownica jest taka jak u Kolegi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Galeria Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin