Forum WSK Strona Główna

WSK
POLSKIE Motocykle WSK
 

MOJE MOTÓRY

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Galeria
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 16:44, 14 Lis 2010    Temat postu: MOJE MOTÓRY

Oto moje pojazdy- WSK 175 oraz ogar/jawa enduro 50.

WSK 175 pierwotnie była w wersji kobuz, zmieniłem jej błotniki z głębokich białych na płytkie czarne od wsk 125 które są widoczne na zdjęciach. Obecnie zamontowany jest inny tłumik liczony programem exhaust calculator 2 pod dane silnika 175. Blacha siedzenia, gąbka pochodzi z jawy 350 6V, skórzane pokrycie z kurtki mojej siostry. Zegary też z jawy, lampa to połączenie szkła i odbłyśnika oryginalnego z plastikową obudową lampy jawy. Obecnie wsk przechodzi remont kapitalny silnika, pękł tłok z almotu, naprawa tylko na oryginalnych częściach.

W enduro jest dokonane mnóstwo przeróbek, tj:
gaźnik od wsk 125, tylne koło od wsk 125, przednie zawieszenie od wsk perkoz, kierownica i przednia os od simsona enduro, cylinder 60ccm, podkowa/wypełnienie w komorze korbowej, splanowana głowica, kolektor ssący i wydechowy wg. własnego pomysłu, skórzane siedzenie, przerobiona lampa, tylne amory od jawy 50, tłumik własnego pomysłu, filtr powietrza to papierowy oryginał zamknięty w puszce, przednie koło jest tylnym w wydaniu fabrycznym itd.
Z tylu jest koło 18", fabrycznie było 17", zębatka tylna jest taka sama 55z, z przodu zależnie od pory roku i użytkowania w terenie 11, 12, 13z. Na 12z w dwie osoby osiągam 70km/h, mój rekord samemu to 75km/h kto nie wierzy niech patrzy (jeszcze na oryginalnym zawieszeniu) oczywiście na licznik jawy w różnych momentach filmu. Proszę kliknąć na moją stronę [link widoczny dla zalogowanych]

Foty wsk:
http://www.wskonline.fora.pl/viewimage.php?i=141

Pełen opis enduro:
http://www.wskonline.fora.pl/konstrukcje-wlasne,119/enduro-sam-by-rino,6871.html#46460


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rino dnia Nie 19:44, 08 Maj 2011, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MARi
Poziom 7



Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Nie 12:15, 28 Lis 2010    Temat postu:

Ładny kolorek tej wski 175:) Też taki chce na swojej.

Co do tłumika to raczej nie jest on z EC2.. Gdzie stożki? Gdzie kolanko rozszerzające się?

[link widoczny dla zalogowanych] to jest tłumik z ec2:)

jawki komentował nie będe bo ich nie nawidze, ale widac że jakiś pożytek z niej jest chociażVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wsk175XX
Poziom 11



Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Nie 12:42, 28 Lis 2010    Temat postu:

Co za G**NO ja pier**** żeby tak spierdolić klasyczne moto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 14:39, 28 Lis 2010    Temat postu:

rino mam nadzieje że dążysz do oryginału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 16:12, 28 Lis 2010    Temat postu:

w wsk raczej będę starał się robić na oryginał
MARi przeczytaj dokładnie mój post, jest tan napisane że jest zamontowany inny tłumik niż ten na zdjęciach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 16:57, 28 Lis 2010    Temat postu:

Więc rino życze Ci dużo cierpliwości. Ja obecnie jestem na etapie odrestaurowania mojego KOS-a. Szykam w necie wszystkiego na jego temat. Mam nadzieje że do lipca 2011 r uda mi się go skończyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 19:30, 28 Lis 2010    Temat postu:

W poniedziałek składam zamówienie na skuterdebica na części do mojej 175- robię kapitalke silnika, oto co zamawiam-
Blacha kosza - 30zł
Koło sprzęgłowe duże Z-35 - 30zł
Tryb zdawczy 27 Zębów - 30zł
Łańcuszek sprzęgłowy - 22zł
Koło sprzęgłowe małe Z-15 - 21zł
Zębatka wypukła - 20zł
Wodzik prosty - 15zł
Pierścienie tłoka oryginalne - 8zł kpl
Kielich zabezpieczający - 5zł
Sworzeń tłoka - 5zł
Wałek wodzików - 5zł
Przekładka tarczy sprzęgła - 4zł x1
Śruba M6 10mm stożkowa -0,7zł x3
Uszczelka dekielka wału - 2zł
Zabezpieczenie sworznia - 1zł x2
Uszczelka pokrywy pływaka - 1zł
resztę potrzebnych części kupię w sklepie AG-MOT tj.
łożysko 6305 SKF C3 - 23zł x2
stacyjka - 40zł
tarcza sprzęgła - 4,5zł x4
simmering wału 20x40x10 - 3zł x2
simmering 25x37x7 - 3zł
śruby silnika kpl - 7,5zł
uszczelka kranika - 2zł
obsada linki gazu - 2zł
oczywiście szlif cylindra, mam już oryginalny tłok gorzycki na pierwszy szlif, i remont wału


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 20:40, 28 Lis 2010    Temat postu:

A oprócz remontu silnika będziesz brał sie za odmalowanie do oryginału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Nie 21:21, 28 Lis 2010    Temat postu:

no nie wiem, lakier który jest widoczny na zdjęciach był nakładany ponad rok temu, jest teraz w idealnym stanie, a czy takie kolory jakie mam były stosowane oryginalnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dyziek
Moderator



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 2843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Prudnik Opolskie

PostWysłany: Nie 21:26, 28 Lis 2010    Temat postu:

Nie,takiej konfiguracji nie było,musiałbyś przemalować błotniki na kremowo(a najlepiej zmienić przy okazji na oryginalne),pomarańcz się mniej więcej zgadza,choć jest minimalnie zbyt jasny.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dyziek dnia Nie 21:31, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Wto 22:06, 07 Gru 2010    Temat postu:

Mam takie pytanie do wszystkich- czy jeśli moja {ew. czyjaś} wsk nie będzie wyglądać jak oryginał to jest w tym coś złego i trzeba po mnie {nas} jeździć jak po szmacie? Zauważyłem że na forum są dwa kryteria wyglądu wsk- oryginały albo wiejskie tuningi. A jak ktoś nie chce mięć wyglądu jak w oryginale, bo np. nie podoba mu się kolor, kształt lampy, nie ma na to kasy, chce mieć swój własny niepowtarzalny motor itp... Co wtedy? Wszyscy piszą o oryginalnym wyglądzie, ale że w silniku jest nieoryginalny tłok, przerobiony zapłon na bezstykowy to nikt nie wspomina, nikomu to nie przeszkadza. Sam nie popieram wiejskich przeróbek, itp psucia motocykli ale nie ma co na siłę nakłaniać ludzi by przywracali wsk do stanu jak z fabryki. Jakiś miesiąc temu robiłem remont takiego radzieckiego skutera vjatka 150 69`rok, facet ceni za nią 4,5 tys zł, nawet nie mogliśmy dostać nigdzie łożysk na wał (strasznie nietypowe) Koleś chciał żebym mu zamontował sportowy tłumik z dyfuzorem, odmówiłem- w takim przypadku można mówić o psuciu zabytku, szkoda było jeździć, takie cacko. Jeżeli ktoś nie wie jakie mam {ktoś ma} umiejętności, doświadczenie to niech się nie wypowiada i nie podważa tego co napisał o remoncie swojej wsk. Niech lepiej podzieli się swoją wiedzą z innymi wg zasady co dwie głowy to nie jedna. Nie żebym chciał tu kogoś pouczać, opieprzać bo co człowiek to inne zdanie. Ja przedstawiłem tu swoje, choć wiem że to temat rzeka i zabrakło by miejsca na serwerze jak bym się jeszcze rozpisywał. Jeśli ktoś poczuł się urażony to z góry szczerze przepraszam, także nie życzę sobie wyzwisk pod moim adresem. Jak ktoś chce podyskutować na temat remontu, tuningu wsk to bardzo chętnie podzielę się moją wiedzą. To by było na tyle, pozdro dla motocyklistów z pasją, kierujcie się zasadą "motór jest wieczny, motór nie umiera nigdy"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
soldyy
Moderator na urlopie



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garbów

PostWysłany: Wto 23:15, 07 Gru 2010    Temat postu:

Chłopaku, nikt nie potępia elektronicznych zapłonów itp usprawnień motóra z prostego powodu - podnoszą niezawodność, moc tudzież charakterystykę silnika. A że widzę, że pijesz ostro do mnie, to muszę napisać, że naklejki Turbo, ani BMW mocy nie podnoszą. "Pajonier" też nie pomoże, możesz nie przyklejać. Po prostu robisz wiochę z motóra - tyle na ten temat. Jeśli jesteś taki super biegły w tuningu motocykli, to dlaczego wstawiłeś tak beznadziejny tłumik? Gdzie dyfuzor? A może nie wie dziecko do czego ten dyfuzor służy, wstawiło jakąś puche i cieszy ząbki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Wto 23:33, 07 Gru 2010    Temat postu:

piszę już trzeci raz, mam inny tłumik niż ten na zdjęciu.
i na pewno nie piję do Ciebie, niby po co, to wszystko co napisałem to ogólnie
a czy napisałem że należy potępiać elektroniczne zapłony? chodzi mi o to że wtedy motocykl już nie jest oryginalny, a widzę że potępiacie na forum nie oryginały?
już bardziej delikatnie nie mogłem napisać więc czego się czepiasz?
a w tuningu wcale nie chodzi o uzyskanie większej mocy soldy
jeśli jestem dla Ciebie dzieckiem bez pojęcia, to to jest twoje zdanie i ja nie muszę ci się tłumaczyć po co mam naklejki takie a nie inne, jak działa tłumik w 2t, jak z góry zakładasz że jestem tępy to wiadomo że zawsze będziesz miał racje (bo jesteś starszy, jesteś moderatorem, a młodszy i nowy oznacza automatycznie niedoinformowany itd..) nie po to, to wszystko pisałem żeby teraz wysłuchiwać takich komentarzy, chyba nie zrozumiałeś mojego postu.
a miało być bez nerwów i skakania sobie do gardeł...

kto widział mój motor na żywo ten był nim zachwycony, i nikomu nie przeszkadzały naklejki typu turbo, a co do wygładu to jednemu się podoba, innemu nie, rzecz gustu, a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje

kto chce coś napisać niech dokładnie przeczyta mój post, zrozumie o co mi chodzi i dopiero się rozpisuje. Dla ciekawych co dokładnie zrobiłem przy moim sprzęcie mogę wszystko dokładnie opisać i podzielić się wiedzą, jestem otwarty na różne propozycje i uwagi, tylko z kulturą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rino dnia Śro 0:03, 08 Gru 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M21W2
Poziom 28



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 1:25, 08 Gru 2010    Temat postu:

Szacunek za ogromny wkład w motocykl. Wink) A teraz napisz średnią wiekową osób oglądających Twój "motor". Jak to napisałeś słusznie rzecz gustu,


no ale w nasz chyba nie trafiłeś.

W Twoją wiedzę i umiejętności nikt nie wątpi, po prostu dobrze ją ukierunkuj w życiu. A nie tędy droga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Śro 1:34, 08 Gru 2010    Temat postu:

A skąd mam wiedzieć ile kto ma lat na tym forum? Ja mam 22.

Wracając do napisów "bmw" oraz "turbo" to wiem że to niezbyt pasuje do wsk, ale dlaczego nikt nie zauważa np skórzanego siedzenia czy czarnego cylindra? Czy to dlatego że to nie oryginał? Motocykl robię dla siebie i wcale nie chcę robić wiejskiego tuningu a tylko wprowadzać usprawnienia które się przydają. Jak zrobię zdjęcie tłumika to wrzucę razem z opisem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rino dnia Śro 1:43, 08 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M21W2
Poziom 28



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 11:51, 08 Gru 2010    Temat postu:


Cytat:
kto widział mój motor na żywo ten był nim zachwycony


Przede wszystkim czytaj spokojnie i ze zrozumieniem własne jak i posty innych, więc powielam pytanie jaka ta średnia wiekowa zafascynowanych Twoją maszyną?

No ja mam niemiłe wspomnienia od tego kwadratowego klocka. WSK ma o niebo wygodniejszą kanapę. Widocznie nie wybrałeś się nigdy w trasę dłuższą niż 100km.

Czarny cylinder? Ok, może być, tylko po co pogarszać chłodzenie żeberek? Każda warstwa lakieru, farby, sprayu czy podkładu zatrzymuje ciepło bądź co bądź nie przepuszcza tyle zimnego powietrza podczas jazdy czy postoju jak samo aluminium. Wiadomo, radykalnie się to nie pogorszy, ale zawsze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez M21W2 dnia Śro 11:56, 08 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Śro 17:12, 08 Gru 2010    Temat postu:

Ok, mój błąd, źle zrozumiałem z tą średnią wieku,
podoba się to różnej grupie wiekowej, także ludziom starszym którzy kiedyś jeździli wsk.
Co jest wg. Ciebie kwadratowym klockiem? Ta kanapa, ona jest bardzo wygodna, może chodzi Ci o siedzenie z CZ 350 które rzeczywiście jest bardzo twarde, a ja mam od jawy 350 z silnikiem 6V, inne niż np. jawa 350 TS.
A co do chłodzenia to malowałem to matowym czarnym spreym odpornym na temp. do 600°C Zamiast gum wyciszających cylinder zastosowałem aluminiowe rurki zamocowane na wcisk które wydatnie poprawiają chłodzenie (są to laski popychaczy z silnika 4T, otwory w cylindrze zostały rozwiercone o ok 1mm by pasowały średnicą do rurki, po wciśnięciu rozwierciłem jeszcze otwór przelotowy w rurkach tak że ich ścianka wynosi jakiś 1mm więc cieńsze szybciej odprowadzają ciepło)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
soldyy
Moderator na urlopie



Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garbów

PostWysłany: Śro 18:17, 08 Gru 2010    Temat postu:

No pisz, pisz, może faktycznie nie jest tak źle Wink Widzę zegary z Jawy, może obrotomierz działa? Pochwal się czymś szczególnym, nie pryśnięciem cylindra szprejem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Śro 19:03, 08 Gru 2010    Temat postu:

Sam widzisz, zauważasz pryśnięcie spreyem, ale o lepszym chłodzeniu nie wspominasz, czy ktoś już pisał o tym sposobie, ktoś to stosował?? Czy jestem pierwszy który o tym napisał? Bo chyba nikt nie będzie podważał że to poprawia chłodzenie.
Zegary faktycznie z jawy, obrotomierz jeszcze nie działa, ale jak będę miał fundusze to zamierzam kupić obrotek który wejdzie w obudowę jawy, chcę zostawić oryginalną tarcze jawy żeby wszystko pasowało wyglądem do prędkościomierza.
Co do innowacji to siedzenie odchyla się do tyłu na specjalnych zawiasach razem z tylną lampą (będę miał możliwość to wrzucę fotki).
Mam światła awaryjne, reszta elektryki jak w oryginale. Wał korbowy ma wypełnienie z korka naturalnego, powietrze oczyszcza papierowy filtr z 126p. Brak centralnej stopki, jest tylko boczna (mniejsza masa, moto lepiej się prezentuje pochylone na bok, do obsługi np. kół zrobiłem specjalną podstawkę serwisową mocowaną jak w aktualnych moto do osi kół).
Piasty koła są wewnątrz czarne, po bokach koloru srebrnego, aluminiowy dół zawieszenia jest polerowany i lakierowany tak jak i kierunki.
Usunąłem element pośredni mocujący podnóżki pasażera do ramy (mniejsza masa kosztem komfortu jazdy pasażera, ale rzadko jeżdżę z kimś)
Tylko błotniki i pasek na środku baku jest malowany na czarno i lakierowany, cała reszta która jest na czarno jest matowa.

linki do zdjęć mechanizmu siedzenia (słaba jakość ale są)

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

wycięty jest kawałek błotnika, zamiast niego gumowy kawałek pasa który jest przymocowany jednym końcem do błotnika, drugim do siedzenia, w pozycji siedzenia zamkniętej służy jak błotnik

Miałem opisać tłumik, więc piszę-
tłumik zrobiłem z pierwszej części tłumika od CZ350, wykorzystałem ten stożek (na zdjęciach to chromowane) oraz gwintowane mocowanie do kolanka (bardzo dobre rozwiązanie, lepsze niż standardowe wsk na objemkę), dlatego dyfuzor od CZ gdyż ta część jest krótsza niż oryginał wsk oraz z powodu tego mocowania. Tylna część to obudowy dwóch gaśnic (taka sama średnica jak normalnego tłumika wsk), w połowie pierwszej gaśnicy wstawiłem przegrodę odbijającą falę spalin (przegroda ma wiele otworów umożliwiających przepływ części spalin) za przegrodą jest stożek zbierający spaliny do centralnie zamontowanej wewnątrz rury tłumiącej (stożek pozwala pracować całej powierzchni przegrody) rura tłumiąca jest przedzielona na dwie, pierwsza z mniejszą liczbą otworów tłumiących, druga z większą i o większej średnicy wew. rury (końcówka tłumika ma największą średnicę, ostatnie 10cm) w przestrzeni która powstała między rurą tłumiącą a obudową wykonaną z gaśnicy znajduje się specjalna wełna tłumiąca podebrana z tłumika samochodowego.
Taki tłumik ma małe opory przepływu w części tłumiącej, zmienna jej średnica dodatkowo wycisza przepływ spalin (wąsko na początku - duża szybkość, szeroko na końcu - mała szybkość).
Do uzyskania właściwych średnic i odległości wykorzystywałem dane z programu exhaust calculator 2 oraz tłumika oryginalnego. Wg. programu tłumik powinien być grubszy w celu uzyskania możliwie max mocy (przy niestety dość dużych obrotach) lecz ja pozostałem przy mniejszej średnicy (moc dostępna już od dołu i większa trwałość silnika - nie trzeba kręcić bardzo wysoko).
Cały tłumik jest krótszy o ok 20cm od oryginalnego wsk 175, silnik pracuje na nim lepiej, swobodniej wchodzi na obroty pod obciążeniem, szybciej spada do obrotów biegu jałowego.
Przepustowość spalin jest dość duża, wszystkie elementy wewnątrz były pozbawione nagaru, przy ustawieniu skrzyni na przełożeniu wtórnym Z15- wałek pośredni, Z27 wałek zdawczy (te wolniejsze pierwsze 3 biegi, a jest jeszcze możliwość Z16 - Z26) zębatka zdawcza Z14 (fabrycznie Z15) osiągałem prędkość lekko ponad 90km/h na 3 (trzecim) biegu (fabrycznie 105 na czwartym), silnik robił to bez wysiłku, bardzo szybko i sprawnie. Oceniam że na 4 biegu byłby w stanie osiągnąć jakieś 120km/h (niestety awaria skrzyni, dokładnie 4 biegu nie pozwoliła na sprawdzenie).
Wygląd tłumika mógł być lepszy lecz nie mam kasy na np. chromowanie, i tak kosztował mnie bardzo mało, kilka elektrod, tarcza do bosza, tłumik od CZ350 ok 25zł, mnóstwo czasu na przygotowanie koncepcji, oraz kilka dni na jego wykonanie.
Dźwięk przypomina bardzo wyczynowe crosówki 2T, pod obciążeniem dość cicho, na wolnych obrotach nerwowo i tak jakby nierówno, po odpuszczeniu gazu kilka strzałów w tłumik i znowu praca wolnych obrotów - jednym zdaniem pracuje jak zdrowy 2T. Niestety nie mam nigdzie nagranego dźwięku a silnik obecnie rozebrany w mak.
Zdjęcia są tu (proszę czytać opis pod zdjęciami)-
http://www.wskonline.fora.pl/viewimage.php?i=155


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rino dnia Sob 17:18, 11 Gru 2010, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Śro 23:23, 05 Sty 2011    Temat postu:

Zauważyłem iż jest kilka osób na forum które się orientują w jakich rocznikach jakie modele miały takie a taki wyposażenie. Chcą więc spytać z którego rocznika może być moja wsk 175. Jak ją kupiłem miała głębokie kremowe błotniki, zawieszenie przednie standardowo to zwykłe turystyczne (blaszane osłony), inne niż te na zdjęciach. Oryginalnie też była malowana na pomarańczowo, był to model kobuz. Silnik jaki mam to model 060 bez wnęki na rozrusznik, instalacja 6V. Tabliczki znamionowej nie jestem w stanie odczytać, który to może być rocznik? Ja podejrzewam że to model po 76 roku na pewno. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

http://www.wskonline.fora.pl/viewimage.php?i=141

edit: czy w ogóle były montowane wsk 175 z takimi błotnikami jak mam ja?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rino dnia Śro 23:36, 05 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 0:02, 06 Sty 2011    Temat postu:

W i po roczniku 1976 schowek był plastikowy, kolanko było "jajowate",kanapa zmieniona na lżejszą wizualnie, z aluminiową listwą ozdobną. Silnik 060 zaczęto stosować około roku 1978.

Zamieszczam Ci link do WSK z 1976
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Czw 0:20, 06 Sty 2011    Temat postu:

Schowek mam plastikowy, kanapa miała tą ozdobną listwę z aluminium.
A od kiedy są stosowane plastikowe osłony boczne (na jednej był oryginalny napis kobuz), te amory tylne co mam w mojej to prawdopodobnie też od nowości są. No i różnią się zastrzałem mocującym tylny bęben do wahacza (ja mam płaskownik, a na załączonej fotce jest rurka). Wychodzi na to że mój egzemplarz jest młodszy niż podejrzewałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 0:47, 06 Sty 2011    Temat postu:

Plastikowe osłony boczne w przybliżeniu pomiędzy 1976 a 1977 rokiem. Też mi się wydaje że jest młodszy.

Masz gumki na cylku i głowicy?
Jaką masz stacyjke?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adimen2007 dnia Czw 0:48, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Czw 0:55, 06 Sty 2011    Temat postu:

Gumki były, ja wstawiłem aluminiowe rurki (choć nie wiadomo czy cylek i głowa są od nowości).
Stacyjkę mam cztero pozycyjną typu 70.16.7.000.3 z podejściem pod ładowanie jedno i dwu stopniowe.
Mam też prawy uchwyt dla pasażera, przeważnie był tylko jeden lewy i służył do stawiania na stopkę centralną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 1:01, 06 Sty 2011    Temat postu:

Z tymi gumkami to powiem Ci szczerze bywało różnie. Napewno masz po 1977 gdyż kolanko "jajowate" zastąpili kolankiem łamanym w dwóch miejscach.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adimen2007 dnia Czw 1:13, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Czw 1:16, 06 Sty 2011    Temat postu:

Dlatego wiem że nie ma co brać ich aż tak bardzo pod uwagę. A jak to jest z tymi błotnikami? Czy takie jak mam obecnie były stosowane w modelu 175? Jak nie wiem jaki mam rocznik to może stylizować wsk na inny model 175 z danego rocznika? Zawieszenie przednie mam takie jak perkoz, gorzej z tymi kołami (są zwykłe, małe bębny).
Osłonę łańcuch miałem niepełną od góry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 1:27, 06 Sty 2011    Temat postu:

Kwadratowe błotniki zastosowali po 1980 roku.Dokładnie między II kwartałem 82 a 81. Co do przedniego zawieszenia masz jak w KOS-ie.

Osłona łańcucha była zaokrąglona czy płaska?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adimen2007 dnia Czw 18:44, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Czw 1:35, 06 Sty 2011    Temat postu:

A czym się różni od perkoza? Osłona była prosta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 1:37, 06 Sty 2011    Temat postu:

Niczym to zawieszenie było zastosowane w PERKOZ-ie, KOS-ie jak i KRASKA-ce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Czw 1:47, 06 Sty 2011    Temat postu:

Czyli wychodzi na to że stworzyłem nowy model wsk 175 któremu blisko do perkoza (aby rama i piasty kół inne). Bo taki sport czy dudek to miały tłumik wysoko. Kobuz nie miał takiego zawieszenia i błotników. Zresztą blisko mu po części do każdego modelu. Może go nazwać WSK 175 GAWRON, żeby było w rodzinie ptaków Grey_Light_Colorz_PDT_08
Czyli jest to najpewniej rocznik po 78" a jak bardzo może być młody? Jak patrzeć na błotnik to max 80", w oryginale głębokie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rino dnia Czw 1:53, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 2:15, 06 Sty 2011    Temat postu:

Jakbyś skompletował trochę części których Ci brakuje to spokojnie wszystko by wyszło po twojej myśli. Nie wiem czy PJ to dobra baza danych ale jak poszukasz o podanych kryteriach to sądze że coś znajdziesz. Jutro postaram Ci pomóc bo teraz nie dam rady.

P.S GAWRON dobre hehe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Czw 16:55, 06 Sty 2011    Temat postu:

Ustaliłem takie fakty:
- numer ramy wybity z lewej strony na główce: SO2186279
- numer silnika wybity na lewym karterze: 325192
- jest tabliczka znamionowa na główce ramy, ale cała zardzewiała, nic nie idzie odczytać, jedynie z boku po lewej stronie pionowo przy krawędzi są wybite liczby 11 oraz 1189. Papierów i blachy brak.
Może ktoś zdoła po tym ustalić rocznik?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 18:50, 06 Sty 2011    Temat postu:

rino więc udało mi się stwierdzić iż twój numer ramy przypada na okres między 1980 a 1982 z przewagą na okres bliski 1982. Znalazłem numer S02186523 który jest z 1982. Co więcej kwadratowe błotniki wprowadzili w tym okresie. Kolor KOBUZA (pomarańcz) to odcień RAL 2002 a szaro-białe błotniki to podobno przyciemniony RAL 9016.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Czw 19:00, 06 Sty 2011    Temat postu:

Jak tak mówisz to musi tak być. Czyli po roku 80 wprowadzili płaskie błotniki (także do modelu kobuz ?), a jak to się ma do tego że ja miałem w niej jak kupiłem błotniki głębokie (których produkcji zaprzestali podobno w 80")? Wychodzi na to że stylizować na kobuza rocznik al`a 82? Czyli nie było czarnych błotników płaskich w modelach 175?

TEŻ EDYTUJĘ, żeby nie było ze posty nabijam

100% pewności co do błotników to nie mam, ale jak kupiłem były oryginalnie pomalowane na kremowy kolor.
Pewność 100% mam aby do oryginalności numeru ramy. Czyli błotniki mógł ktoś zamontować inne?
Jak rok ramy prawdopodobnie 82" to i te błotniki płaskie co mam obecnie mogą zostać, tak jak bak i plastikowe boczki?

PS: edytowałeś swój post o błotnikach Grey_Light_Colorz_PDT_02

Mi się nigdzie nie śpieszy, będę wdzięczny jak dokładnie ustalisz co i jak nawet za rok.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rino dnia Czw 19:31, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 19:11, 06 Sty 2011    Temat postu:

Co do ramy to wychodzi że jest z 1982. Ciężko w twoim przypadku szybko i celnie określić rok, ponieważ trochę części Ci brak. Czy masz pewność że głębokie były w oryginale.


adimen2007 napisał:
Kwadratowe błotniki zastosowali po 1980 roku.Dokładnie między II kwartałem 82 a 81.


Poszukam na dysku zestawienie kolorów i wrzucę.

EDIT

Dane na rok 1977r. Motocykle od 1974 - 1979 roku.


By [link widoczny dla zalogowanych] at 2011-01-06


By [link widoczny dla zalogowanych] at 2011-01-06

Grey_Light_Colorz_PDT_18

Od 1980 - 1984 roku

*CAŁE CZARNE-(błotniki i bak), czarne plastikowe osłony boczne, przednia lampa plastikowa
*POMARAŃCZOWA Y456HS (bak), szaro-białe błotniki W196HS, plastikowa przednia lampa

Grey_Light_Colorz_PDT_08


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adimen2007 dnia Pią 0:37, 07 Sty 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Czw 22:32, 03 Lut 2011    Temat postu:

Adimen2007 ustalił iż moja wsk 175 jest z roku 1981.
Dziś zadzwonił do mnie facet z pytaniem o ten motor w sprawie ogłoszenia ze świata motocykli, interesowały go dane na tabliczce znamionowej gdyż jak powiedział ustala właśnie jakie typy wsk i w jakiej liczbie produkowali w danych latach, widać jakiś pasjonat. Wysłałem mu dane o moim moto, w ogłoszeniu w gazecie podałem rok 1980 gdyż nie byłem pewny dokładnie. Odpisał mi iż jest to rok 1981, a dokładnie listopad, ma ponoć o tym świadczyć wybity pionowo na tabliczce znamionowej numer 11 1189.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 22:43, 03 Lut 2011    Temat postu:

Czyli dobrze obstawiałem koniec 1981 roku. Jeżeli nie jest to owiane tajemnicą to czy dałoby rade dostać jakieś namiary na tego pasjonata. Sam ustaliłbym dokładny miesiąc produkcji sojego KOS-a i zarazem sprawdziłbym te nabite pionowo numery.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Czw 23:12, 03 Lut 2011    Temat postu:

No wiesz, powiem tak; koleś do mnie dziś zadzwonił, miał mój numer z ogłoszenia.
Trochę to by było niezbyt spoko jak bym publicznie na forum podał jego numer, ale napisze do niego, podam mu adres forum żeby się zarejestrował, wtedy mogą wszyscy skorzystać.
Jak to nie wypali to wyśle ci jego numer na PW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 23:22, 03 Lut 2011    Temat postu:

Ok nie ma problemu rozumiem jak to jest. Jeżeli nie da rady to trudno sam będę musiał jakoś sobie dokładniej ustalić. Nie do końca jestem przekonany co do tych nabitych pionowo cyfr jako wyznacznik dokładnej daty produkcji.

Podam przykłady:

C3 1582 - 1985
3965 C2 - 1970
2306 11 - 1968


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Pią 0:10, 04 Lut 2011    Temat postu:

Słuchaj ja go tak dokładnie nie pytałem po czym on to rozszyfrował, ja jestem w tym ciemny.
Zobaczymy czy gość się jutro odezwie, jak nie dam ci numer.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 0:25, 04 Lut 2011    Temat postu:

Najdokładniejsze ustalenie roku produkcji jest możliwe po fakturze zakupu albo książeczce gwarancyjnej. Kilkanaście takich dokumentów może pomóc w ustaleniu dokładnym i przybliżonym daty produkcji.

Zamieszczam link abyście mogli sobie zobaczyć.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adimen2007 dnia Pią 0:26, 04 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Pią 0:29, 04 Lut 2011    Temat postu:

U mnie w warsztacie leży taka książeczka od wsk 175 kobuz, pożyczona jakiś ponad rok temu od kumpla, jutro wrzucę tu jej fotki.
Dopiero mi się przypomniało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 0:33, 04 Lut 2011    Temat postu:

rino to elegancko, wrzucaj na pewno się przyda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Pią 21:48, 04 Lut 2011    Temat postu:

Fotki oryginalnej książki gwarancyjnej wsk 175 kobuz:




adimen2007: na PW wysyłam Ci numer tel do kolesia od numeracji ram, gość odpisał że nie ma neta i jest kicha. Powołaj się na te forum i mój nick.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rino dnia Pią 21:49, 04 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adimen2007
Poziom 41



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 22:20, 04 Lut 2011    Temat postu:

ok rino dzięki śliczne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
abaddon666ave
Poziom 7



Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kończyce Małe Śląsk

PostWysłany: Śro 11:32, 11 Sty 2012    Temat postu:

jak zech uwidzioł zdjecia twojego pseudo krosa to niewiem jak cie nazwać niszczysz zawieszenie z perkoza których nie wyprodukowano nawet 600 modeli i ty niszczysz zawieszenie z niegoi tylko perkoz miał takie zawieszenie i wiele osób poszukuje to zawieszenie a ty to wieśniaczysz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tyranus1
Poziom 75



Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 2411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubelskie / okolice Tomaszowa

PostWysłany: Śro 16:02, 11 Sty 2012    Temat postu:


abaddon666ave napisał:
nie wyprodukowano nawet 600 modeli i ty niszczysz zawieszenie z niegoi tylko perkoz miał takie zawieszenie i wiele osób poszukuje to zawieszenie a ty to wieśniaczysz



Tak dla twoich wiadomości to PERKOZA wyszło 199 egzemplarzy .
To zawieszenie może być zarówno z kosa jak i perkoza.
Po drugie nie wieśniaczy tylko normalnie użytkuje .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tyranus1 dnia Śro 16:05, 11 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rino
Poziom 75



Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 1425
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CHAMSK

PostWysłany: Śro 20:29, 11 Sty 2012    Temat postu:

Zawias od perkoza jest identyczny jak w kosie i bodaj krasce, jest ich pełno na rynku, łatwo dostępnych.
Jak z Ciebie taki znawca i obrońca unikalnych motocykli to coś kiepską masz wiedzę by mnie oceniać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WSK Strona Główna -> Galeria Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin