Autor Wiadomość
monia0404
PostWysłany: Pon 16:37, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Witam. Posiadam Po Tacie WSK-ę, którą kiedyś on kupił od swojego kuzyna, jednak nie rejestrował jej na siebie. Kuzyn wyrejestrował ja ze swojego nazwiska Tato cos tam zawieszał. Nie wiem dokładnie jak to wszystko przebiegało. Wiem na pewno że spisali umowę kupna sprzedaży. Tato zmarł WSKa została. Mam do niej Dowód Rejestracyjny z tablicami jednak na kuzyna. teraz ja chciałabym zarejestrować ją na siebie. Co mogę zrobić? pomóżcie:)
turos
PostWysłany: Nie 21:10, 01 Sie 2010    Temat postu:


duniu napisał:
mój stary dowód był zdany przy wyrejestrowaniu

Hmmm, to chyba zależy z tym dowodem, bo ja jak kupiłem motór to dostałem dowód z wielkim krzyżem w środku i napisem WYREJESTROWANO. Przy rejestracji go musiałem oddać, ale chciałbym go odzyskać. Może jak odbiorę twardy to będę mógł go jakoś odzyskać. Ktoś coś wie na ten tema?
duniu
PostWysłany: Śro 10:31, 28 Lip 2010    Temat postu:

Tak stary dowód rejestracyjne jest niepotrzebny, mój stary dowód był zdany przy wyrejestrowaniu, i przy rejestracji Pani w urzędzie dala mi karteczkę żebym napisał oświadczenie że nie posiadam dowodu rej. ponieważ został on zdany itd.

Co do wymogów to jak napisałem musi przedstawiać dobry stan techniczny (w moim przypadku po kompletnym remoncie) czyli w praktyce zachowany dobry stan motocykla lub odrestaurowany.
devill
PostWysłany: Nie 15:47, 25 Lip 2010    Temat postu:

duniu z Twojego opisu wynika że nawet nie trzeba mieć przy takiej rejestracji starego dowodu czy może ja po prostu źle przeczytałem??
a wiesz może jakie są wymagania aby rzeczoznawca wydał pozytywną opinię?? może na coś szczególnego zwracał uwagę?
duniu
PostWysłany: Pon 21:34, 31 Maj 2010    Temat postu:

Tak motocykl był w rodzinie, ale w zasadzie do rejestracji potrzebny jest dokument stwierdzający że pojazd jest twoją własnością. W moim przypadku nie znałem starego numeru rejestracyjnego tak wiec Pani w urzędzie nawet nie szukała na kogo był zarejestrowany wcześniej motocykl.
adik2109
PostWysłany: Sob 20:23, 29 Maj 2010    Temat postu:

Doniu z tego wynika, że motor był w rodzinie tak? Jak spisałeś umowę z ojcem. A jeśli właściciel jest nieznany, to już problem i trzeba go jakoś znaleźć? A co by było jak by się spisało umowę kupna złomu użytkowego ze złomowiska?
Marian
PostWysłany: Śro 23:48, 19 Maj 2010    Temat postu:

Bo to jest POLSKA... nie elegancja francja... PANIE Smile
Postaram się je trochę dokształcić dla dobra innych Motórzystów!
Luqua
PostWysłany: Śro 23:29, 19 Maj 2010    Temat postu:

Skoro Panie w WK nie wiedza, to do jasnej cholery po co one tam siedzą?
Ehh Polska ;/
Marian
PostWysłany: Śro 23:15, 19 Maj 2010    Temat postu:

Dzięki wielkie za pomoc!!!

Jak narazie dzwoniłem do mojego wydziału komunikacji, niestety niekompetentne Panie nic nie wiedzą o takowej możliwości rejestracji motocykla, ale z takim potwierdzeniem jak tutaj DUNIU dajesz jak nic wale do rzeczoznawcy i walczę o swoje.

Jeszcze raz... SZACUN!
duniu
PostWysłany: Śro 16:48, 19 Maj 2010    Temat postu:

Jako unikat to może nie ale jako "Pojazd mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii polskiej motoryzacji" jak najbardziej !!!!!.


W praktyce wystarczy że pojazd ma skończone 25 lat, od 15 jest nieprodukowany i przedstawia dobry stan techniczny to możemy otrzymać opinię rzeczoznawcy że "pojazd ma szczególne....... " i na podstawie tego dokumentu oraz umowy kupna sprzedaży rejestrujemy wyrejestrowany motocykl.

Tak było w moim przypadku.

-motocykl wyrejestrowany
-tablice oraz dowód rejestracyjny zdany w urzędzie
-nawet nie znałem starego numeru rejestracyjnego

-spisałem umowę kupna-sprzedaży z ojcem
-zgłosiłem się do rzeczoznawcy w celu wystawienia opinii (180zł + koszt dojazdu rzeczoznawcy)
-z umową do urzędu skarbowego w celu zwolnienie z podatku
-do WK z umową kup-sprze, opinią rzeczoznawcy oraz wypełniony wnioskiem o rejestracje
-otrzymałem czerwone tablice żeby pojechać na przeglad
-wizyta w stacji kontroli
-znowu WK zdajemy tymczasowe tablice i zaświadczenie o pozytywnym wyniku przeglądu
-otrzymujemy białe blachy i mięki dowód (twardy juz do odbioru Grey_Light_Colorz_PDT_02 )

i to by było na tyle.

Niżej dwa zdjęcia mojej opinii.



Marian
PostWysłany: Wto 23:42, 18 Maj 2010    Temat postu:

Dzięki za pomoc! Jutro będę próbował ugryźć temat od tej strony.

SZACUNECZEK!
Luqua
PostWysłany: Wto 21:42, 18 Maj 2010    Temat postu:

Pojazd unikatowy
- to wg uaktualnionego od 1 stycznia 2002 r. Prawa o ruchu drogowym (Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r., Dz.U. nr 58 z dnia 4 kwietnia 2003 r., art. 79 pkt 4:

„pojazd wyrejestrowany, który nie podlega powtórnej standardowej rejestracji, ale mający co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, i uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji”.

W praktyce więc opinia i wniosek o powtórną rejestrację wysunięty tylko przez takiego rzeczoznawcę może spowodować, że oficjalnie zezłomowany pojazd (ale po pozytywnym badaniu na Okręgowej Stacji Kontroli) będzie ponownie dopuszczony do ruchu i to na zasadach ogólnych, a więc bez angażowania konserwatora zabytków.
mundy
PostWysłany: Wto 17:35, 18 Maj 2010    Temat postu:

Raczej wsk jako uniakt niezarejestruja. To cos wiecej niż zabytek Very Happy
Marian
PostWysłany: Wto 16:54, 18 Maj 2010    Temat postu:

Co masz na myśli mówiąc rejestracja jako unikat? Wiesz coś o tym więcej bo szukam na googlach ale konkretów narazie nie znalazłem...
Luqua
PostWysłany: Wto 14:03, 18 Maj 2010    Temat postu:

Można też rejestrować jako unikat. Jest taniej niż zabytek. Poszukaj na googlach
Mateuszwsk
PostWysłany: Wto 13:29, 18 Maj 2010    Temat postu:

No albo kup rame z papierami bo tak to masz duzo zalatwiana...
Buchwi
PostWysłany: Wto 12:31, 18 Maj 2010    Temat postu:

rejestracja na zabytek (duży koszt) albo inna rama z papierem
Marian
PostWysłany: Wto 11:48, 18 Maj 2010    Temat postu: REJESTRACJA WYREJESTROWANEJ WSK-i

Witam, niedawno kupiłem WSK 175 (rok produkcji 1982) od pierwszego właściciela. Oprócz umowy z właścicielem, instrukcji obsługi z uprawnieniami gwarancyjnymi oraz rachunek z 83 roku gdzie napisane jest ze pojazd był zarejestrowany nie posiadam innych papierów. W starostwie powiedziano mi, że motocykl był wyrejestrowany (czytaj zezłomowany) jednak wszystkie numery ramy i silnika się zgadzają z papierami, które posiadam.

Pomóżcie! Jak teraz zarejestrować ten motocykl... który nigdy nie trafił na złom, a jego stan jest idealny!

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group