marcin90-70 |
Wysłany: Nie 16:33, 15 Mar 2009 Temat postu: WSZYSTKO O REJESTRACJI |
|
Zakładam ten temat, poniewaz ustawicznie na forum pojawiaja się nowe tematy o tym jak, kiedy i czy mozna zarejestrowac WSK-ę. A więc po kolei:
- jeżeli motocykl był wyrejestrowany przed rokiem 1997, można go zarejestrowac ponownie jeśli posiadamy tablice rejestracyjną i jakikolwiek dowód legalności pojazdu czyli dowód zakupu na konkretna osobe, umowe kupna-sprzedazy z byłym właścicielem lub przecięty dowód-
LUB
- wybierz sie z ostatnim wlascicielem do WK gdzie moto bylo ostatni raz zarejestrowane
- jesli moto bylo wyrejestrowane przed 97 rokiem to nic sie nie martw, normalnie zarejestrujesz, wlasciciel musi tylko wziasc wypis z rejestru ze moto jest wyrejestrowane i w ewidencji, musisz spisac umowe i normalnie rejestrujesz praktycznie tak jakbys mial dowod rejestracyjny
na tej podstawie zostanie wydany dowód tymczasowy, potem przegląd, OC i nowe tablice i jazda
- myk z rejestracją WSK na 50 ccm- od razu mówię, nie wypali. Policja to nie idioci, każdy wie jaką pojemnośc ma WSK i nie zamydli im sie oczu papierkiem, poza tym wymaga to "pertraktacji" w stacji kontroli pojazdów, czego nie lubią kontrolujący- za duże ryzyko
-rejestracja na zabytek- konieczne wymagania to KOMPLETNOŚĆ motoru w ponad 90%, czyli brak tjuninku i innych przeróbek. moto musi byc oryginalne i oryginalność musi zostac potwierdzona przez rzeczoznawcę, za którego usługi zapłacimy, zaleznie od rejonu, średnio około 300 zł. następnie przegląd, i pocieszenie- OC niższe niz standardowe. Gdy juz otrzymamy wymarzone żółte tablice nie mozna dokonywać w motocyklu zmian konstrukcyjnych. ogólne koszta mogą się oscylowac między 600 a 1000 zł- drogo
-gdy motocykl nie posiada praw powtórnej rejestracji istnieje mały problem. Jednak w myśl art.79 ust.4 znowelizowanej ustawy Prawa o ruchu drogowym, istnieje szansa na rejestracje motocykla jako unikatowego, lub ważnego dla udokumentowania historii motoryzacji. Jeśli masz dowód na legalność pojazdu, czyli dowód zakupu, lub umowę z byłym właścicielem to musisz się udać do najbliższego konserwatora zabytków, który jest członkiem PZMot i z nim rozmawiać. Taki rzeczoznawca PZMot wystawia ci zaświadczenie, że twój motocykl jest unikatowy, lub ważny dla udokumentowania historii motoryzacji i z takim kwitkiem udajesz się na przegląd techniczny, a później do urzędu rejonowego i masz legalnie zarejestrowany pojazd, na zasadach ogólnych. Koszt takiej przyjemności około 350 zł rzeczoznawca + koszt przeglądu i rejestracji. Ok 600 PLN i śmigasz legalnie! Jednak nie każdy rzeczoznawca ma kompetencje do wystawiania takiego oświadczenia.
-ponieważ do rejestrowania potrzebna jest umowa kupna-sprzedaży, musimy takową mieć. odradzam spisywanie umów "z dowodu" jeśli takowy posiadamy, a motor kupiliśmy od którejśtam z kolei osoby. jest to NIELEGALNE i w razie wykrycia moga grozic powazne konsekwencie. Lepiej juz starac sie odszukac prawowitego własciciela i z nim spisac umowę
- tok działania rejestracji na sprzęt kolekcjonerski:
1. Dla uproszczenia sprawy potrzebny będzie ORYGINALNY dowód rejestracyjny sprzed wyrejestrowania motorka - nie wiem, jak
sprawa wygląda bez niego, ale na pewno nie będzie to tak proste.
2. Trzeba posiadać umowę kupna - sprzedaży pojazdu, ale to zależy też, skąd się go ma. Tu mała uwaga - dane osoby sprzedającej
muszą być zgodne ze starym dowodem rejestracyjnym. Jeśli nastąpiła jakaś zmiana, np. adresu, potrzebne jest ksero i oryginał (do
wglądu) dowodu osobistego sprzedającego. Należy również wiedzieć, że KAŻDĄ umowę kupna sprzedaży należy przedstawić w
Urzędzie Skarbowym w celu opodatkowania transakcji z podatku są zwolnione umowy na kwotę do 1000 zł, jednak i tak trzeba się
do
nich udać, aby to potwierdzili stosowną pieczęcią na umowie (znaczek skarbowy za 5 zł).
3. Należy udać się do Rzeczoznawców Polskiego Związku Motorowego (są w większości dużych miast) - jak co, to mam namiary - i
mówimy, jak sprawa wygląda że potrzebujemy ekspertyzę pojazdu kwalifikującego się jako kolekcjonerski do ponownej rejestracji.
Oni umawiają się na termin (czasem nawet na ten sam dzień) i przyjeżdża koleś obejrzeć motorek. Spisuje on wszystkie dane i robi
kilka fotografii (widok z 4 stron oraz zdjęcie numerów ramy i silnika). Później za kilka dni odbieramy ekspertyzę ( całkowity koszt ok.
180 zł. - zależy od tego, ile km rzeczoznawca musi dojechać).
4. Udajemy się z tymi papierami do wydziału komunikacji Urzędu Miejskiego albo Gminy i mówimy, że chcemy zarejestrować
motocykl tymczasowo w celu wykonania badania technicznego. UM lub UG wydaje nam próbne tablice opłata 34 zł + 5 zł znaczek
skarbowy na wniosek i 50 gr. znaczki skarbowe na każdy załącznik.
5. Zanim ruszymy się z miejsca należy jeszcze oczywiście wykupić polisę OC na rok, zapłacone z góry ubezpieczenie kosztuje 105 zł.
6. Jedziemy na przegląd - 64 zł. Może go wykonać każda stacja diagnostyczna, posiadająca stosowne uprawnienia, ale musimy
pamiętać, że motor MUSI przedstawiać sobą dobry stan techniczny. Mamy na wykonanie badania 2 tygodnie - tyle są ważne
otrzymane tablice rejestracyjne.
7. Jak już mamy przegląd, jedziemy z powrotem do UM lub UG. Oddajemy próbne tablice rejestracyjne i dostajemy na powrót nasze
złożone dokumenty. Teraz dokonujemy wpłaty w kwocie 121 zł jako opłatę rejestracyjną oraz oczywiście 5 zł znaczek skarbowy na
wniosek i 50 gr. znaczki skarbowe na każdy załącznik i udajemy się z nowym WNIOSKIEM o rejestrację i oryginałami oraz
kserokopiami wszystkich dokumentów do rejestracji STAŁEJ.
ZESTAWIENIE POTRZEBNYCH DOKUMENTÓW
Oryginalny dowód rejestracyjny
Umowa kupna sprzedaży opieczętowana w Urzędzie Skarbowym
Ekspertyza rzeczoznawcy PZMot
Przegląd techniczny motocykla
Wypełnione wnioski na miejscu w UM lub UG
PODSUMOWANIE KOSZTÓW
Ekspertyza rzeczoznawcy PZMot
ok. 180 zł
Próbna rejestracja do przeglądu techn.
34 zł
Ubezpieczenie OC
105 zł
Przegląd techniczny
64 zł
Stała rejestracja motocykla
121 zł
Znaczki skarbowe (w sumie)
20 zł
RAZEM: 524 zł
tok rejestracji skopiowany ze strony http://wsk-fenix.republika.pl/rejestracja1.html
EDYCJA:
Ubezpieczenie motocykla- koszty zalezne od pojemności silnika.
mam nadzieję że temat przyda się użytkownikom naszego Forum:) |
|